اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر:

امام محمد باقر(ع) بنیانگذار مهندسی علمی در تاریخ اسلام بود

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: امام محمد باقر(ع) در تاریخ اسلام مهندسی علمی را بنا نهادند.

امام محمد باقر(ع) بنیانگذار مهندسی علمی در تاریخ اسلام بود

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حجت الاسلام عبدالرضا سروستانی ظهر امروز در نشست هماهنگی برنامه‌های جشن ویژه ایام رجب ضمن تبریک فرا رسیدن ماه رجب المرجب اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های امام محمد باقر (ع) این است که ایشان هم از جهت پدری و هم مادری منصوب به خاندان رسالت بوده و از جهات مختلف دارای ویژگی‌های منحصر به فردی هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر افزود: امام محمد باقر (ع) از جهت زهد و روشنفکری زمان شناسی دارای یک شخصیت منحصر به فردی بود و توانست دسیسه‌های دشمنان به ‌ویژه در ایجاد نحله‌های انحرافی برای اختلاف بین جامعه اسلامی مدیریت کنند و با حرکت علمی پاسخ آنها را داد و حرکتشان را خنثی کرد.

وی تاکید کرد: ما اگر دنبال یک جامعه پویا و به دور از آسیب باشیم باید تلاش کنیم این فرهنگ ارزشمند را در جامعه احیا کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر ادامه داد: امام محمد باقر(ع) در بعد عبودیت و بندگی همچون آباء و اجداد طیبینش دارای مقامات عالیه ای بودند و هر مقدار از عمر پربرکت امام محمد باقر (ع) سپری می‌شد، بندگی او نسبت به خالق هستی بیشتر می‌شد و این ویژگی می‌تواند درس گرانبهایی برای رهروان و شیعیان این امام باشد.

سروستانی با بیان این امام باقر (ع) در عصر خود به عنوان یک شخصیت علمی زبردست زبانزد خاص و عام بودند، اظهار داشت: ایشان یکی از چهره‌هایی بودند که در تاریخ اسلام مهندسی علمی را بنا نهادند و با انقلاب فرهنگی خود توانستند در دوران خلفا و تاکنون هدایت علما و فرهنگ جهان اسلام را طراحی کنند.

وی گفت: این مهندسی در نوع خود بی نظیر است و تربیت شاگردان علمی و دینی و ایجاد حوزه‌های علمیه است و در دنیای معاصر شاهد شکوفایی حوزه‌های علمیه هستیم که امروز بقای دین اسلام به برکت آن حرکت ارزشمند است و اگر نبود این حرکت امروزه شاهد اقتدار دنیای اسلام نبودیم.

انتهای پیام/2255/س20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول