اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی کشور:

امام خمینی(ره) فلسفه و اندیشه اسلامی را احیا کرد

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی کشور گفت: امام خمینی(ره) وحدت فلسفه و اندیشه اسلامی را احیا کرد.

امام خمینی(ره) فلسفه و اندیشه اسلامی را احیا کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک مهدی فیض عصر امروز در مراسم اختتامیه جشنواره سراسری امام خمینی(ره) و بزرگداشت روز سعدی که به صورت همزمان در سالن 8 شهریور دانشگاه اراک برگزار شد، اظهار داشت: امام خمینی(ره) متعلق به همه ملت‌ها و دولت‌ها است و ایرانیان باید در شناساندن این عارف و سیاستمدار بی‌نظیر اهتمام ویژه داشته باشند.

وی بیان کرد: متأسفانه در بعضی از موارد افراد شخصیت امام خمینی(ره) را بر خلاف باطن ایشان به دیگران معرفی می‌کنند که همین امر سبب می‌شود تا شنوندگان احساس خوبی درباره ایشان نداشته باشند.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی کشور تصریح کرد: با توجه به این موضوع دولتمردان به ویژه کسانی که در معاونت‌های فرهنگی فعالیت دارند باید با جدیت در حوزه معرفی صحیح شخصیت ایشان وارد میدان شوند.

فیض خاطر نشان کرد: امام خمینی(ره) به دلیل درک بینش عمیقی که داشتند از جایگاه ویژه‌ای در مقایسه با دیگر سیاستمداران عصر کنونی برخوردار هستند.

رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های استان مرکزی نیز در ادامه گفت: نسل چهارم انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) را ندیده‌اند و با خط‌مشی و تفکرات ایشان آشنایی کاملی ندارند که بر همین اساس نسل‌های گذشته باید بکوشند تا این شخصیت بی‌بدیل سیاسی و مذهبی را به جوانان و نوجوانان بشناسانند.

حجت‌الاسلام مهدی ایمانی‌مقدم افزود: امام خمینی(ره) در میان مردم ایران و دیگر مسلمانان جهان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است که عشق مردم به ایشان در عصر معاصر بی‌همتا بوده است.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) معتقد بودند که «همه هویت یک حاکم در مشروعیت الهی است و این امر به کار او ارزش می‌دهد» که دلبستگی ملت ایران را می‌توان نشأت گرفته از مشروعیت الهی ایشان دانست.

رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های استان مرکزی خاطر نشان کرد: امام خمینی(ره) با توجه به این مبانی انقلاب اسلامی را در ایران پایه‌گذاری کردند که این انقلاب با رشادت‌ها و ایثار جوانان ایرانی تثبیت و تداوم خواهد داشت.

ایمانی‌مقدم تاکید کرد: بسیاری از عارفان خود را از شریعت به دور می‌دانند و از آن جدا می‌شوند اما امام(ره) همواره عرفان و شریعت را در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و... در کنار هم رعایت می‌کردند.

به گفته وی هر چقدر روح انسان وسیع‌تر و باگنجایش‌تر باشد قطعا می‌تواند اوصاف متضاد را با تدبیری عاقلانه مدیریت کند که امام(ره) نیز به همین شیوه رفتار می‌کردند.

رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های استان مرکزی بیان کرد: امام خمینی(ره) در مبارزه با رژیم طاغوت و تلاش برای پایه‌گذاری حکومتی دینی و اسلامی را می‌توان یک مجاهد به تمام معنا دانست.

ایمانی‌مقدم تاکید کرد: امام خمینی(ره) با وجود اینکه فردی سیاستمدار، قدرتمند و از ویژگی‌های بی‌نظیری برخوردار بود در محیط خانواده پدری دلسوز و همسری مهربان بوده و با افراد خانواده با ملاطفت رفتار می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) در جریان انقلاب اسلامی با سه جنبش مخالف روبرو بود، تصریح کرد: جریان سلطنت‌طلب یکی از گروه‌هایی بود که همواره با ایشان مخالفت می‌کردند و روشنفکران التقاطی را می‌توان گروه دوم از مخالفان ایشان نام برد.

رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های استان مرکزی اظهار داشت: گروه سومی که در جریان پیروزی انقلاب اسلامی به مخالفت با ایشان پرداختند افرادی بودند که در ظاهر مسلمان و تابع فرمان ایشان بودند، اما در باطن به صورت معکوس رفتار کرده و بر خلاف آموزه‌های دینی عمل می‌کردند.

به گفته وی مسلمانان باید با سرلوحه قرار دادن اصول اساسی دین اسلام و بهره‌گیری از فرامین امام خمینی(ره) سعادت دنیوی و اخروی خود و جامعه را رقم بزنند.

گفتنی است در این مراسم از برگزیدگان جشنواره سراسری امام خمینی(ره) با اهدای جوایزی نفیس تقدیر شد.

انتهای پیام/2299/ش40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول