اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی  /  سایر حوزه ها

اجمالی/ در پاسخ به فارس

افخم تماس تلفنی ظریف و کری را تأیید کرد/ ظریف بامداد یکشنبه به نیویورک می‌رود

سخنگوی وزارت امور خارجه با تأیید خبر تماس تلفنی روز گذشته جان کری با ظریف گفت: برخی موارد پیش می‌آید که در آستانه مذاکرات هسته‌ای گفت‌وگوهایی انجام شود و گفت‌وگوها در همان چارچوب بوده ولی اینکه مختص یمن بوده باشد، این گونه نیست.

افخم تماس تلفنی ظریف و کری را تأیید کرد/ ظریف بامداد یکشنبه به نیویورک می‌رود

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست مطبوعاتی امروز(چهارشنبه) خود درباره مذاکرات امروز در وین گفت: امروز تیم در سطح معاونان و کارشناسان عازم وین شدند. امروز و فردا مذاکره تیم با اشمیت خواهد بود و روز جمعه در سطح 6 کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: بحث تحریم‌ها در صدر موضوعاتی است که می‌خواهند گفت‌وگو کنند؛ کلیات و جزئیات باید در توافق مدنظر قرار گیرد و همزمان با توافق احتمالی باید همه تحریم‌ها لغو شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه در مورد پیش بینی امیرعبدااللهیان درباره آتش بس در یمن گفت: ایران از ساعات اولیه شروع عملیات تحرکات خود را پیش برد. ما مخالف اقدام نظامی بودیم و طرح ٤ ماده ای ایران بر این اساس ارائه شد.

افخم یادآور شد: توقف حملات اقدام مثبتی است و وزارت خارجه و هلال احمر تلاش دارند کمک‌ها را ارسال کنند.

وی در مورد انتشار فک شیت از سوی ایران نیز گفت: انتشار فکت شیت متناسب با روند مذاکرات و صلاحدید صورت می‌گیرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره حادثه فرودگاه جده گفت: پیگیری‌ها در سطوح مختلف ادامه دارد، امیدواریم حکم لازم برای دو فرد خاطی صادر شود.

افخم در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس در خصوص خبر الاخبار درباره تماس تلفنی روز گذشته وزیر خارجه آمریکا با ظریف نیز این خبر را تایید کرد و گفت: برخی موارد پیش می‌آید که در آستانه مذاکرات هسته‌ای گفت‌وگوهایی انجام شود و گفت‌وگوها در همان چارچوب بوده است.

وی همچنین افزود: گفت‌وگوی تلفنی در مذاکرات هسته‌ای بوده و اینکه در حاشیه گفت‌وگوها، درباره مسائل منطقه صحبت شده محتمل بوده، ولی اینکه صرفاً در خصوص یمن بوده است، خیر.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی همچنین در خصوص حضور ظریف در اجلاس بازنگری معاهده‌ NPT گفت: آقای ظریف بدین منظور روز یکشنبه به نیویورک خواهد رفت و تیم مذاکره کننده ایشان را همراهی می‌کنند و یک سخنرانی خواهند داشت.

وی افزود: پیش بینی می‌شود با حضور وزرای سایر کشورها و 1+5 امکان برگزاری نشست و گفت‌وگو فراهم شود البته الان زمان و تاریخ مشخصی نداریم.

سخنگوی وزارت خارجه درباره اعمال تحریم‌ها علیه ایران در هر ایالت آمریکا نیز گفت: همه این موارد و بحث همه تحریم‌های هسته‌ای در مذاکرات جاری در وین انجام می‌شود.
 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول