اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت الله مکارم شیرازی:

مفتیان سعودی مسابقه تکفیر گذاشته‌اند

یکی از مراجع تقلید فتوای تکفیر مفتیان وهابی علیه مردم یمن را مورد توجه قرار داد و گفت: مفتیان سعودی در تکفیر مسلمانان یمن مسابقه گذاشته‌اند و همه در حال تکفیر یمنی‌ها هستند در حالی که خودشان کنگره ضد تکفیر برگزار کردند.

مفتیان سعودی مسابقه تکفیر گذاشته‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله مکارم شیرازی پیش از ظهر امروز در دیدار محمد خدادی مدیرعامل خبرگزاری ایرنا، با تاکید بر اینکه در انعکاس اخبار باید صداقت، امانت و مسایل اخلاقی مورد توجه قرار گیرد بیان کرد: اخبار نباید موجب ایجاد تنش و افزایش فاصله‌ها در جامعه شود.

وی در ادامه با بیان اینکه باید نسبت به انعکاس اخبار و فعالیت‌های مسلمانان و شیعیان در سطح بین‌المللی اهتمام داشت افزود: برخی افراد منافع خود را در اخبار می‌بینند در حالی که خبر گامی در مسیر اطلاع رسانی است و نباید در این عرصه به اینکه چه کسی از خبر ما خوشش می‌آید یا از آن خبر ناراحت می‌شود توجه کرد.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه در بعد انعکاس اخبار آن کسی که بودجه در اختیار دارد اعمال فشار می‌کند افزود: در برخی دولت‌ها به خاطر اخباری که منتشر می‌شود جلوی بودجه گرفته می‌شود و در این خصوص نیز باید مرکزی که بی‌طرف است نسبت به تصویب بودجه اقدام کند.

وی با اشاره به اینکه باید اخبار به درستی منعکس شود تا مواضع درستی نیز در قبال آنها اتخاذ شود تصریح کرد: باید رسانه‌های کشورهای اسلامی و کشورهای مستقل در کنار یکدیگر در برابر رسانه‌های قدرتمند دنیا به مقابله برخاسته و اخبار صحیح را به گوش جهانیان برسانند.

آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه رسانه‌ها در غرب چهره‌ای از اسرائیل ارائه کرده‌اند که مردم کشورهای غربی باور ندارند که اسرائیل مرتکب چنین جنایاتی می‌شود ادامه داد: امروز در کشور یمن شاهد هستیم که بدون هیچ دلیلی ملت بی‌گناه را به خاک و خون می‌کشند و دنیا نیز در برابر این جنایات ساکت است و خبرگزاری‌ها بین‌المللی نیز این اقدامات غیرانسانی را توجیه می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه آمریکا دائم از روی میز بودن گزینه‌های نظامی سخن می‌گوید ادامه داد: در حالی این سخن منعکس می‌شود که گویا حمله نظامی اقدامی مشروع است.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه در عرصه ادبیات خبر باید دقت نظر لازم لحاظ شود گفت: می‌توان یک خبر را به وسیله ادبیات مختلف ارائه کرد بدون اینکه تحریفی صورت گیرد و باید در این زمینه دقت نظر داشته باشید.

این مرجع تقلید فتوای تکفیر مفتیان وهابی علیه مردم یمن را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: مفتیان سعودی در تکفیر مسلمانان یمن مسابقه گذاشته‌اند و همه در حال تکفیر یمنی‌ها هستند در حالی که خودشان چند روز قبل در عربستان سعودی کنگره ضد تکفیر برگزار کردند.

وی با اشاره به تفاوت مراجع شیعه و مفتیان سعودی خاطرنشان کرد: مفتیان سعودی وابسته به تشکیلات هستند در حالی که مراجع شیعه استقلال کامل دارند.

انتهای پیام/2258/صا40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول