اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تالاب پیرسلمان در روز «زمین پاک» پاک شد

به مناسبت روز زمین پاک، تالاب پیرسلمان اسدآباد از وجود زباله‌ها پاکسازی شد.

تالاب پیرسلمان در روز «زمین پاک» پاک شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اسدآباد، همزمان با روز زمین پاک، به همت اداره محیط زیست و همکاری اداره ورزش و جوانان، آموزش و پرورش، دهیاری و شورای اسلامی روستای لک‌لک، دانشجویان و جمعی از مردم و دانش‌آموزان، تالاب پیرسلمان اسدآباد از وجود زباله‌ها پاکسازی شد.

دانش‌آموزان، دانشجویان و بانوان ورزشکار اسدآبادی با در دست داشتن یک کیسه زباله، اطراف تالاب پیرسلمان را از وجود این زباله‌ها پاکسازی کردند.

فرماندار اسدآباد در حاشیه این برنامه فرهنگی با اشاره به بحران کم‌آبی‌، کاهش میزان رطوبت هوا و بارندگی‌ها در سطح کشور، گفت: آلاینده‌های صنعتی، محیط زیست و انسان را در معرض تهدید قرار داده است.

مسعود بکایی با بیان اینکه باید درصدد جبران برآییم، تصریح کرد: باید در حفظ تالاب‌ها عهدی دوباره ببندیم و هر فردی در این مسیر گام بردارد.

وی با بیان اینکه این اقدام بدون بودجه دولتی و با مشارکت مردمی نیز محقق خواهد شد، از اجرای طرح‌های مختلفی برای نوسازی امامزاده پیرسلمان در کنار تالاب خبر داد و گفت: مشارکت مردم در این زمینه می‌تواند کارساز باشد.

رئیس اداره محیط زیست اسدآباد نیز با اشاره به خشکسالی تالاب پیرسلمان در چندین سال گذشته، اظهار کرد: این تالاب حدود یک سالی است که به صورت موقتی احیا شده است.

رامین رمضانی با اشاره به اینکه تالاب پیرسلمان تنها تالاب زنده استان است، گفت: باید با احیای کامل آن بتوانیم نام این تالاب را در لیست تالاب‌های کنوانسیون رامسر به ثبت برسانیم.

وی با بیان اینکه برای احیای موقت تالاب پیرسلمان مبلغ 50 میلیون تومان هزینه شده، افزود: احیای کامل آن نیاز به کمک و اعتبارات بیشتری از سوی دولت و مردم دارد.

رئیس اداره محیط زیست اسدآباد با بیان اینکه تالاب پیرسلمان نقش مهمی در تغذیه سفره‌های زیرزمینی دارد، خاطرنشان کرد: البته نقش مهم‌تری نیز در بخش‌ کشاورزی، صنعتی و هوای پاک ایفا می‌کند.

انتهای پیام/89008/غ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول