اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان جنوبی:

آثار تاریخی خراسان جنوبی قابلیت معرفی به دنیا را دارد

استاندار خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی دارای آثار تاریخی متعددی است که قابلیت ثبت در یونسکو و معرفی به دنیا را دارند.

آثار تاریخی خراسان جنوبی قابلیت معرفی به دنیا را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، وجه اله خدمتگزار، در دیدار رئیس دفتر منطقه یونسکو در ایران با بیان اینکه خراسان جنوبی توانمندی‌های خوبی در بحث گردشگری دارد، اظهار داشت: وجود باغ‌های تاریخی، چشمه‌های آب گرم، روستاهای تاریخی مانند فورگ و همچنین کویر بکر از جمله قابلیت‌های استان در بحث گردشگری است.

وی به آثار تاریخی شناخته شده در استان اشاره کرد و افزود: خراسان جنوبی دارای آثار تاریخی قابلیت ثبت جهانی است که قنات تاریخی بلده در شهرستان فردوس از این آثار است که در مرحله ثبت جهانی می‌باشد و انتظار می‌رود با همکاری یونسکو این اثر تاریخی ثبت جهانی شود.

مقام عالی دولت در استان به ظرفیت فرودگاه‌های بیرجند و طبس اشاره کرد و ادامه داد: فرودگاه‌های استان امکانات خوبی برای گردشگران فراهم نموده‌اند تا زمینه حضور گردشگران در استان بیش از پیش فراهم شود.

خدمتگزار با اشاره به محصولات تولیدی خانواده‌های معلول و بی‌سرپرست و معرفی آثار تاریخی و گردشگری تصریح کرد: لازم است تصمیمات کارشناسی شده در این ارتباط به صورت عملی و قطعی اخذ و به مرحله اجرا گذاشته شود.

وی با اشاره به جاذبه‌های گردشگری بسیار زیبا و بکر خراسان جنوبی گفت‌: برای معرفی این جاذبه‌ها به مردم دیگر کشور‌ها باید همکاری‌های بین‌المللی بویژه کمک یونسکو گسترش یابد.

استاندار خراسان جنوبی با یادآوری توجه مردم و مسئولان استان به حفظ آثار تاریخی خاطر نشان کرد: ظرفیت‌ها و توانمندی‌های مردم استان از جمله صنایع دستی و توانمندی‌های زنان استان در تولیدات بومی برای دنیا و حتی برای بسیاری از ایرانی‌ها ناشناخته است.

خدمتگزار با اشاره به اینکه خراسان جنوبی امن‌‌ترین استان کشور است، اضافه کرد: روستاهای هدف گردشگری استان و کویر بی‌نظیر خراسان جنوبی می‌تواند از مهمترین جاذبه‌های جذب گردشگری برای گردشگران باشد.

رئیس دفتر منطقه‌ای یونسکو در ایران در این دیدار اظهار کرد: دفتر یونسکو آمادگی دارد کارشناسان خود را برای معرفی و تبلیغات جاذبه‌ها و توانمندی‌های استان بفرستد تا در زمینه جذب توریست اقدامات لازم صورت گیرد.

استر کونیش لاروش افزود: مایلیم در مورد میراث فرهنگی و جذب توریست با خراسان جنوبی همکاری داشته باشیم.

وی با اشاره به پروژه‌های مدیریت منابع آبی که از طریق یونسکو دنبال می‌شود، افزود: آب یک مساله اساسی در بین مناطق و کشورهای همجوار است.

رئیس دفتر منطقه‌ای یونسکو در ایران با بیان اینکه آب باعث رشد و اعتماد به نفس می‌شود، اظهار کرد: در این طرح، مرکزی در دانشگاه بیرجند نیز در نظر گرفته شده و همکاری‌هایی با افغانستان نیز صورت می‌گیرد.

لاروش با اشاره به ثبت باغ‌های ارزشمند خراسان جنوبی در فهرست میراث جهانی یونسکو، تصریح کرد: میراث خراسان جنوبی قابلیت معرفی به نسل‌های آینده را دارد.

انتهای پیام/69023/خ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول