اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر کرج خبر داد

بررسی تدوین طرح جدید تفصیلی کلانشهر کرج

رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر کرج از بررسی تدوین طرح جدید تفصیلی کلانشهر کرج خبر داد.

بررسی تدوین طرح جدید تفصیلی کلانشهر کرج

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، حجت‌الله غلامرضایی ظهر امروز در جلسه کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر کرج اظهار داشت: کلانشهر کرج نیازمند اجرای طرح تفصیلی است که با بازنگری این طرح باید هر چه سریع‌تر این مهم در کرج اجرایی شود.

وی با بیان اینکه اجرای جدید طرح تفصیلی گامی مهم در جهت رسیدن به توسعه و پیشرفت بیشتر است افزود: با اجرایی شدن این طرح افق‌های روشنی در انتظار کرج است.
این عضو شورای شهر کرج ادامه داد: پروسه بازنگری طرح تفصیلی کلانشهر مورد بحث و بررسی قرار گرفته است و لازم است با کار کارشناسی شده و دقیق این طرح به صورت اصولی تدوین شود.

غلامرضایی تأکید کرد: به منظور تهیه طرح جدید تفصیلی این کلانشهر، مناطق 12 گانه را به 4 بخش کلی تقسیم‌بندی کرده و با به کارگیری 4 مشاور جداگانه به این پروسه سرعت بخشیده‌ایم.
رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر کرج در این جلسه با بیان اینکه طرح جامع تفصیلی در این کلانشهر سال‌ها است که تغییر نکرده و مشکلاتی را نیز برای شهروندان و مسئولان ایجاد کرده است، بیان داشت: اولین طرح تفصیلی کرج در سال 53 تدوین گردیده و با توجه به گذشت 40 سال از آن زمان، متاسفانه با توجه به گسترش شهر و افزایش روز افزون جمعیت، این طرح مورد بازبینی قرار نگرفته است.

غلامرضایی با اشاره به اینکه معضل ترافیک در کرج یکی از مهمترین معضلات مهم محسوب می‌شود، اظهار کرد: جهت کاهش و روان‌سازی ترافیک و همچنین ایجاد بسترهای مناسب در شهر جهت سهولت تردد شهروندان ضروری است تا طرح تفضیلی منطبق با طرح جامع بازبینی و طرح جدید با استانداردهای موجود ارائه شود.
وی تصریح کرد: در این طرح باید کلیه مسائل مربوط به محدوده شهر، جمعیت، معابر و شبکه‌های خدماتی، کاربردی و سیما و منظر شهری لحاظ گردد و با شناخت نقاط ضعف و قوت در سطح شهر، طرحی صحیح و استاندارد با نیازها و زیرساخت‌های شهری ارائه شود.
انتهای پیام/2302/ح30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول