اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی:

مرغ تاریخ گذشته در بازار تبریز توزیع نشده است

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی با اشاره به درج کد رهگیری مرغ در استان برای نخستین‌بار در کشور گفت: هیچ مرغ تاریخ گذشته‌ای در بازار تبریز توزیع نشده است.

مرغ تاریخ گذشته در بازار تبریز توزیع نشده است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، امیرحسین بهداد ظهر امروز در نشست خبری مشترک با رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، اظهار داشت: با توجه به وجود کد رهگیری، شناسایی لاشه‌های مرغ تاریخ گذشته به راحتی امکان‌پذیر بوده و سامانه 1512 برای رسیدگی به شکایات مردم در نظر گرفته شده است.

وی افزود: به هرحال مردم باید هنگام خرید مرغ دقت کنند، چرا که تعداد نیروهای ما محدود است و نمی‌توانیم تمام مراکز عرضه را لحظه به لحظه کنترل کنیم.

بهداد خاطرنشان کرد: در خصوص استانداردسازی وزن مرغ در جلسات متعددی بحث کردیم تا مرغ در وزن 1200 تا 1800 گرم عرضه و دوره پرورش مرغ نیز بین 35 تا 42 روز باشد تا این موارد در کشتارگاه‌ها و مراکز عرضه اعمال شود.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: پس از بررسی‌های صورت گرفته اجرای این طرح از الزام‌آوری به بحث‌های ترویجی تبدیل شد؛ چرا که الزام‌آوری آن به تنهایی در استان آذربایجان‌شرقی با توجه به عرضه مرغ در بازار استان‌های همجوار، مسائلی را در تنظیم بازار ایجاد خواهد کرد.

وی با بیان اینکه علوم پزشکی درصدی از اعتبارات خود را برای ارائه برنامه‌های ترویجی به دامپزشکی اختصاص داده است، تصریح کرد: باید این آگاهی را در مردم ایجاد کنیم که مرغ 1200 تا 1800 گرمی ایمن‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین مرغ می‌تواند باشد.

مصرف کودهای شیمیایی 3 برابر نیاز خاک

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی نیز میزان مصرف کود شیمیایی در آذربایجان‌شرقی را 3 برابر میزان نیاز خاک برآورد کرد و گفت: میزان نیاز سالانه کود شیمیایی برای خاک‌های استان 400 هزار تن است، با این حال سال گذشته یک هزار و 300 هزار تن کود شیمیایی در استان فروش رفته است.

ایوب ایرانی‌فام تاکید کرد: انتخاب کودهای شیمیایی زیر نظر مهندسان ناظر و کار‌شناسان امر صورت می‌گیرد و با واردکنندگان غیرمجاز کود برخورد می‌شود.

انتهای پیام/60002/ب20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول