اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گرامیداشت هفته سلامت

همایش ایمنی غذا از مزرعه تا سفره در اردبیل برگزار شد

در گرامیداشت هفته سلامت همایش تخصصی ایمنی غذا از مزرعه تا سفره در اردبیل برگزار شد تا اهمیت موضوع تغذیه سالم تبیین و تشریح شود.

همایش ایمنی غذا از مزرعه تا سفره در اردبیل برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این همایش که عصر امروز و با حضور متخصصان و کارشناسان بهداشتی و امر تغذیه انجام شد، رئیس مرکز بهداشت استان اردبیل اظهار کرد: بیش از 200 بیماری به دلیل نامطلوب بودن شرایط بهداشتی در امر تغذیه جان انسان‌ها را تهدید می‌کند که از همین رو باید نسبت به توانمندسازی افراد جامعه با تغذیه مناسب اقدام کرد.

صادق حضرتی تصریح کرد: در سبد غذایی که اغلب تحت تأثیر فرهنگ رایج در جامعه، تبلیغات رسانه‌ای و سطح سواد افراد مبانی تغذیه سالم است آنچه که قابل مشاهده است برخی دغدغه‌ها و نگرانی‌ها در حوزه تأمین سلامت افراد است که گاه مشکل‌آفرین می‌شود.

وی از خانواده‌ها خواست تا در تغذیه سالم به ویژه خوردن غذاهای خانگی همت کرده و از تغذیه فست‌فودی جلوگیری کنند.

رئیس مرکز بهداشت استان اهمیت تغذیه سالم با سبزی، میوه‌جات و همچنین خوردن غذاهای زود هضم را یادآور شد و افزود: در کنار تمام مراقبت‌هایی که از تأمین و عرضه محصولات غذایی در جامعه انجام می‌شود، نظام کشاورزی ما نیز باید تلاش کند تا سلامت و ایمنی محصولات تولید شده مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این همایش رئیس مرکز مبارزه با آفات جهاد کشاورزی و تولید محصولات کشاورزی استان اردبیل نیز گفت: بیش از 360 نوع آفات در کشور شناسایی شده که مبارزه بیولوژیک با آنها در دستور کار است.

حمید یدایی بیان کرد: باید در تولید محصولات کشاورزی که ارتباط مستقیم با سلامت مردم دارد از هرگونه سموم شیمیایی در به کارگیری رفع آفات جلوگیری کرده و با راهکارهای منطقی سعی کنیم تا سلامت مواد غذایی حفظ شود.

همزمان با هفته سلامت در شهرهای مختلف استان نیز همایش غذای سالم به عنوان تغذیه کودکان و نوجوانان در مدارس برگزار شد تا دانش‌آموزان با همراهی اولیا با اهمیت تغذیه سالم و تأمین انرژی‌های بدن به وسیله ویتامین‌ها و مواد غذایی سالم بیشتر آشنا شوند.

انتهای پیام/62001/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول