اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان سال جاری

3 تصفیه‌خانه در استان مرکزی به بهره‌برداری می‌رسد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی از افتتاح و بهره‌برداری از سه تصفیه‌خانه فاضلاب تا پایان سال جاری در استان خبر داد.

3 تصفیه‌خانه در استان مرکزی به بهره‌برداری می‌رسد
به گزارش خبرگزاری فارس از اراک عبدالرضا خلیلی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این سه تصفیه‌خانه در شهرهای ساوه، آشتیان و تفرش به بهره‌برداری می‌رسد که تصفیه‌خانه شهر ساوه با اعتباری بالغ بر 39 میلیارد تومان و پوشش 230 هزار نفر یکی از بزرگ‌ترین تصفیه‌خانه‌های سطح کشور است.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون در استان 11 تصفیه‌خانه در حال بهره‌برداری و 4 تصفیه‌خانه در دست ساخت وجود دارد، بیان کرد: تجهیزات مورد نیاز برای تصفیه‌خانه‌ها به کشور وارد شده و به دنبال آن عملیات ساخت تصفیه‌خانه شهرستان شازند نیز سرعت گرفته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی تصریح کرد: در حال حاضر درصد ظرفیت تصفیه‌ فاضلاب در استان 38 درصد است و با افتتاح این سه مرکز به 80 درصد افزایش پیدا خواهد کرد که با تحقق این مهم استان مرکزی رتبه برتر کشور را از آن خود خواهد کرد.

خلیلی اظهار داشت: 12 درصد از شبکه فاضلاب شهر اراک در دست تعمیر است که با تأمین اعتبارات مورد نیاز ظرف مدت یک سال آینده تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

به گفته وی امسال نیز سه تصفیه‌خانه در شهرهای خمین، فاز چهار اراک و فاز دوم دلیجان در مرحله مناقصه قرار گرفته که امید می‌رود ظرف مدت یک سال و نیم آینده به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی با بیان اینکه احداث تصفیه‌خانه شهرهای محلات و دلیجان از دیگر برنامه‌های این شرکت است، تاکید کرد: در سال گذشته 23 هزار متر مکعب مخزن در شهر ساوه افتتاح شد و در سال جاری نیز 10 هزار متر مکعب مخزن اجرا می‌شود که با تحقق این امر این شهر از استانداردهای متوسط استان در این زمینه بالاتر می‌رود.

خلیلی خاطر نشان کرد: در نیمه نخست سال جاری نیز 10 هزار متر مکعب مخزن در شهر اراک به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب استان دومین مصرف‌کننده برق در استان است، افزود: این شرکت پس از شرکت آلومینیوم در بخش مصرف برق در رتبه دوم قرار دارد که می‌کوشیم با مهندسی مجدد تأسیسات و استفاده از استانداردهای بین‌المللی میزان مصرف برق را در این شرکت کاهش دهیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی با اشاره به اینکه در سال گذشته با مشکلات مالی فراوان روبرو بودیم، ادامه داد: با توجه به این موضوع تلاش کردیم با سرمایه‌گذاری 135 میلیارد تومان و بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی اهداف مورد نظر شرکت را محقق کنیم.

خلیلی بیان کرد: در حال حاضر سه هزار و 600 کیلومتر شبکه آب، یک هزار و 400 کیلومتر شبکه فاضلاب، 220 هزار مشترک فاضلاب و 410 هزار مشترک آب زیرپوشش شرکت آب و فاضلاب استان قرار دارد.

به گفته وی اعتبارات بخش دولتی این شرکت در سال گذشته 47 میلیارد تومان، اعتبارات درآمد حاصل از فعالیت‌های شرکت 30 میلیارد تومان و اعتبارات بخش خصوصی 47 میلیارد تومان بوده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی تاکید کرد: اصلاح و توسعه 69 کیلومتر شبکه آب، حفر 12 حلقه چاه، احداث 50 کیلومتر شبکه فاضلاب، آب‌رسانی به شهرهای ساوه، دلیجان، نیمور و کمیجان، اتمام آزمایشگاه بیولوژی شهرهای محلات و ساوه از مهم‌ترین اقدامات این شرکت در سال 93 بوده است.

خلیلی تصریح کرد: در تابستان گذشته و در پیک مصرف پنج‌هزار و 600 لیتر آب در ثانیه و در 200 نقطه از استان تأمین شد که در مجموع در تمام فصول سال  108 میلیون متر مکعب آب در سطح استان تأمین شده است.

وی ادامه داد: با توجه به کمبود آب خوشبختانه در سال گذشته آب مصرفی در هیچ‌کدام از بخش‌ها و مشترکان زیرپوشش قطع نشد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی با بیان اینکه این شرکت موفق به کسب یا تمدید پنج استاندارد شده است، خاطر نشان کرد: در حال حاضر آزمایشگاه شرکت آب و فاضلاب استان با در اختیار داشتن تجهیزات و کسب استانداردهای بین‌المللی به عنوان آزمایشگاه مرجع محیط زیست کشور و آزمایشگاه بین‌المللی آب و فاضلاب شناخته شده است.

خلیلی با اشاره به ارتقای سطحی کیفیت آب آشامیدنی در شهرهای استان گفت: با اقدامات و تدابیر اتخاذ شده توسط مهندسان و کارشناسان این شرکت امروزه با مشکل آلودگی آب آشامیدنی مواجه نیستیم.

وی با اشاره به اینکه مصرف آب آشامیدنی مشترکین 245 لیتر در شبانه‌روز است، افزود: میزان سرانه مصرف آب در میان مشترکین و در مقایسه با سنوات گذشته 7 لیتر کاهش داشته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی با اشاره به مشکل کم‌آبی در استان بیان کرد: در حال حاضر با کمبود منابع آب مواجه هستیم که اگر تدابیر ویژه‌ای اتخاذ نشود، در آینده‌ با مشکلات جدی در این زمینه مواجه خواهیم شد که در حال حاضر وزارت نیرو و شورای عالی آب استان با جدیت این موضوع را در استان‌های درگیر دنبال می‌کند.

خلیلی با اشاره به اجرای تغییر فرایند گندزدایی تصریح کرد: در مناطق صنعتی و مسکونی فرایند گندزدایی را از استفاده کلر گازی به کلر مایع تغییر دادیم.

انتهای پیام/87003/ب40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول