اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش همدان:

رشته‌های هنرستانی نقش مهمی در رسیدن به اهداف اقتصادی دولت دارند

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به سیاست دولت در توسعه تولید و تلاش برای کسب درآمد، گفت: رشته‌های هنرستانی که مهارت‌آموزی را در دستور کار دارند نقش مهمی در رسیدن به اهداف اقتصادی دولت خواهند داشت.

رشته‌های هنرستانی نقش مهمی در رسیدن به اهداف اقتصادی دولت دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، عبد‌الرضا فولادوند پیش از ظهر امروز در همایش کشوری مکانیک خودرو در مجتمع میلاد، با بیان اینکه در کشور ما هنوز از مونتاژ با عنوان تولید یاد می‌شود، اظهار کرد: این در حالی است که صنعتگران در تلاش هستند تا خودرویی صد درصد ملی را وارد بازار کنند.

وی ادامه داد: اجرایی شدن این مهم با تلاش و پشتکار آموزش‌دهندگان مهارت‌ها به هنرجویان محقق خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش همدان با بیان اینکه سیاست آموزش و پرورش کیفیت‌بخشی در آموزش است، گفت: سیاست راهبردی این سازمان، در دولت یازدهم کیفیت‌بخشی در آموزش و ارتقای سطح علمی دانش‌آموزان است.

وی خاطرنشان کرد: در 20 ماه گذشته نیز وزارت آموزش و پرورش تلاش کرده، ضمن فاصله گرفتن از کمیت، به کیفیت نزدیک شود که تا حدودی نیز موفق بوده است.

فولادوند با اشاره به ورود مستقیم نیرو‌های آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و کارودانش به بازار کار گفت: این نیرو‌های تولیدی برخلاف سایر نیروها که مهارت‌ها را در دانشگاه می‌آموزند به طور مستقیم وارد عرصه می‌شوند و می‌توانند در دوره‌های بعدی در مقاطع کاردانی و کارشناسی از لحاظ علمی توانمند شوند.

وی با اشاره به سیاست دولت در توسعه تولید و تلاش برای کسب درآمد، عنوان کرد: رشته‌های هنرستانی که مهارت‌آموزی را در دستور کار دارند نقش مهمی در رسیدن به اهداف اقتصادی دولت خواهند داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش همدان یادآور شد: اکنون در کشور ما مونتاژ حرف اول را می‌زند اما کلمه مونتاژ را حذف کرده و از مونتاژ با نام «تولید» یاد می‌کنیم که دلیل اصلی کاهش تولیدات داخلی نیز همین امر است.

وی رسیدن به خودکفایی را مهم دانست و تاکید کرد: برای رسیدن به خودکفایی و تولید خودروی ملی باید از دانش افراد مجرب استفاده کنیم که این اقدام را باید از هنرستان‌ها شروع کرد.

 مدیرکل آموزش و پرورش همدان خاطرنشان کرد: هدف اصلی اجرای طرح رتبه‌بندی در آموزش و پرورش ارتقای سطح علمی و تخصصی معلمان و کیفیت‌بخشی در آموزش است تا ضمن تحقق این موارد، مزایای این قشر تلاشگر نیز افزایش یابد.

انتهای پیام/89039/ط30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول