اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مجله فارس پلاس

باغچه ای برای فضاهای کوچک خانه شما+تصاویر

باغچه شما شاید بسیار کوچک باشد ولی می‌تواند بسیار زیبا و شیک طراحی شود.

باغچه ای برای فضاهای کوچک خانه شما+تصاویر

مدآنلاین نوشت: در باغداری و کاشت باغچه‌ها، اندازه زمین چندان مهم نیست. چه بسا باغچه‌های کوچک روستایی که در نوع خود بسیار زیبا هستند با اندکی مهارت و خلاقیت شما می‌تواند در باغچه کوچک شما به بهترین صورت طراحی شود.

گلدان‌ها

 گلدان‌ها در بیشتر باغچه‌های  کوچک مورد استفاده قرار می‌گیرند، به‌ویژه در بالکن‌های بتنی، ایوان‌های آجری و پاسیوهای سنگی. در حالت کلی با استفاده از گلدان‌ها، شما می‌توانید نمایی مطلوب از باغچه مورد نظر خود درست کنید.

 کاشت سبزیجات در گلدان‌ها در باغچه‌های کوچک نیز بسیار رایج است. گلدان‌ها در اندازه‌ها، طرح و رنگ‌های متفاوتی ساخته‌شده‌اند و برخی از آنها به شرایط نور حساس‌اند.بسیاری از گلدان‌ها را از اثاثیه منزل، جعبه‌های نوشیدنی‌ها و جعبه‌های کفش بازتولید می‌کنند.

برای کسب نتایج ایده‌آل، باید از گلدان‌هایی با زه‌کشی قوی استفاده کنید تا گیاهان در آب زیاد قرار نگیرند. بهتر است خودتان  در کف گلدان‌ها چند سوراخ ایجاد کنید.

ما چند نمونه از طراحی گلدان‌ها در باغچه‌های کوچک برای‌تان آماده کرده‌ایم.

گیاهانی که در گلدان‌ها کاشته می‌شوند باید بیشتر از گیاهان کاشته شده در دل خاک مورد آبیاری قرار گیرند.

- جداول در باغچه‌ها

 قطعاً شما با دیدن باغچه‌هایی که دارای جدول‌های کاشت گیاه هستند، بسیار شگفت‌زده می‌شوید. این شیوه در باغچه‌های کوچک بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رشد گیاهان در جداول، مزایای بسیاری دارد. برای نمونه خاک موجود در جدول، زودتر از خاک موجود در کف زمین گرم می‌شود و یا جداول کاشت گیاهان دارای آبکشی بهتری هستند و در نتیجه از فشردگی خاک جلوگیری می‌کنند.

- طرح باغچه‌های عمودی

اگر نمای حیاط از پشت پنجره به خوبی دیده می‌شود، بهتر است آن را به صورت عمودی طراحی کنید. درنمونه‌های موجود، دیوارهای پشت اتاق نشیمن را به‌صورت عمودی با گیاهان پوشانده‌اند.

روش‌های بسیاری برای طراحی باغچه‌های عمودی وجود دارد و این بستگی به سلیقه شما دارد.

- گل و گیاهان مناسب

بهتر است فضای مطلوب باغچه را صرف کاشت گیاهانی که مورد استفاده واقع نمی‌شوند، نکنید. به‌جای آن از گیاهان مخصوص هر فصل استفاده کنید.

- گل ادریس ازجمله گیاهان پرطرفدار بهاری است و از اول بهار تا آخر پاییز شکوفه می‌دهد.

- از گیاهانی با رنگ وطرح زمستانی غافل نشوید.ادریس اکلیف، تنوع رنگی زیادی همچون صورتی، سفید و قرمز دارد. در فصل پاییز این گل به رنگ نارنجی، قرمز و زرد دیده می‌شود.

 باغچه‌های کوچک در پاسیوهایی با نور مناسب نیز نمایی زیبا ایجاد می‌کنند.

- نمای جذاب

 باغچه  شما شاید بسیار کوچک باشد ولی می‌تواند بسیار زیبا و شیک طراحی شود. سعی کنید با قرار دادن میز قهوه‌خوری، صندلی‌ها و قالیچه‌ای راحت، آن را به مکانی آرامش‌بخش برای خود و اعضای خانواده‌تان تبدیل کنید. استفاده از صندلی‌های چوبی چندکاره نیز ایده‌ای مناسب است.

- نمایش هنر باغچه

  بهتر است در باغچه خود از گلدان‌های سفالی و مجسمه‌هایی برای تزئین استفاده کنید. شما همچنین می‌توانید قاب عکس‌های هنری را نیز از اطراف آن آویزان کنید. کندوی زنبورعسل و آشیانه پرندگان، همگی از شاهکارهای هنری محسوب می‌شوند.

گاهی اوقات یک هنر دستی کوچک در باغچه، می‌تواند نمایی بس هنرمندانه ایجاد کند. بهتر است جسور باشید و همه ایده‌های شخصی خود را به اجرا در بیاورید!

 

مطلب فوق مربوط به سایر رسانه‌ها می‌باشد و خبرگزاری فارس صرفا آن را بازنشر کرده است.

بازگشت به صفحه نخست گروه فضای مجازی

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول