اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

قهرمان المپیک به کمپین مطالعاتی «خانواده» پیوست+فیلم

در راستای کمپین مطالعاتی کتاب «خانواده» و پس از پیوستن چهره‌های فرهنگی و هنری این بار علیرضا دبیر قهرمان المپیک، حسن سلطانی مجری تلویزیون و رضا بنفشه‌خواه بازیگر تلویزیون و سینما به این کمپین پیوستند.

قهرمان المپیک به کمپین مطالعاتی «خانواده» پیوست+فیلم

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، در آستانه بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌اللمللی کتاب تهران و پس از پیوستن جمعی از اهالی فرهنگ و هنر به پویش مطالعاتی کتاب «خانواده»؛ علیرضا دبیر، رضا بنفشه‌خواه و حسن سلطانی نیز با شعار «من خانواده‌ام را دوست دارم» به این کمپین پیوستند.

حسن سلطانی، مجری تلویزیون، نوع نگاه به زندگی و نوع برخورد با مشکلات را در خانواده‌هایی که در آن‌ها کتاب حضور دارد با خانواده‌ای که در آن کتاب نیست، متفاوت دانست و با اشاره به کتاب «خانواده» گفت: « این کتاب همانند یک چراغ پرفروغی است در خانه، که وقتی راه را گم می‌کنیم، می‌توانیم برگردیم و راه درست را به کمک آن بیابیم.»

علیرضا دبیر، قهرمان المپیک و عضو شورای شهر تهران ضمن انتقاد به وقت‌گذاری بیش از حد در شبکه‌های اجتماعی و موبایلی، گفت: «کتاب، انسان را عمیق می‌کند و وقتی کتاب‌خوانی در خانواده شکل بگیرد، در دوره‌های بعدی مثمر ثمر خواهد بود.»

رضا بنفشه‌خواه، بازیگر سینما و تلویزیون نیز ضمن پیوستن به این پویش گفت: «متاسفانه، امروزه بچه‌ها از خانواده‌ها جدا شد‌ه‌اند؛ مثلا یکی 8صبح تنها صبحانه می‌خورد، سفره هم چنان پهن است؛ یکی هشت و نیم و دیگری سر ظهر! درحالی که ما همگی دورهم صبحانه و ناهار و شام می‌خوردیم. وقتی هم پدرم سر کار می‌رفت، مادرم به ما غذا نمی‌داد، کتاب می‌خواند تا دور هم باشیم.»

پیش از این افراد، مجریان تلویزیون از جمله ژاله صادقیان، مرتضی حیدری، هرمز شجاعی‌مهر، محمدجعفر خسروی؛ هنرمندانی از جمله داریوش فرضیایی، محمد مسلمی، علی فروتن، حمید گلی، حامد زمانی و جمعی از اهالی فرهنگ از جمله غلامعلی حدادعادل، احمد مسجدجامعی، محمدحسین صفارهرندی، محمدرضا زائری در این پویش شرکت کرده‌اند.

پویش مطالعاتی «خانواده» هم‌زمان با دومین دوره مسابقه «کتاب و زندگی» با محوریت کتاب «خانواده» از انتشارات «موسسه جهادی(صهبا)» برگزار می‌شود؛ که مطالب آن را می‌توانید با هشتک #من_خانواده_ام_را_دوست_دارم در شبکه‌های اجتماعی پیگری کنید و با مراجعه به سایت «کتاب و زندگی» در مسابقه کتاب‌خوانی شرکت کنید.

برای آشنایی با کتاب اینجا را ببینید.

انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول