اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

امروز

امضای پروژه‌های مشترک بین کوبا و روسیه با حضور «کاسترو» در مسکو

رئیس‌جمهور کوبا امروز ضمن آغاز دیدار رسمی خود از روسیه با نخست وزیر این کشور اوراسیایی نیز نشستی خواهد داشت.

امضای پروژه‌های مشترک بین کوبا و روسیه با حضور «کاسترو» در مسکو

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «پرنسا لاتینا»، «رائول کاسترو» رئیس‌جمهور کوبا امروز دیدار رسمی خود از روسیه را آغاز می‌کند؛ وی نشستی با «دمیتری مدودف» نخست وزیر این کشور اوراسیایی جهت بررسی روند توافقات امضا شده و ترویج پروژه‌های دوجانبه جدید خواهد داشت.

«رائول کاسترو» به دعوت «ولادیمیر پوتین» همتای روسی خود برای شرکت در مراسم هفتادمین سالگرد پیروزی بر فاشیسم راهی این کشور شده است؛ رؤسای جمهور و رهبران سازمان‌های بین‌المللی متعددی نیز در این مراسم حضور خواهند داشت.

از اوایل سال 2009 میلادی، این سومین سفر رئیس‌جمهور کوبا به روسیه می‌باشد؛ در آن سال، دو طرف تفاهم‌نامه‌ای پیرامون اصول همکاری استراتژیک میان دولت‌های خود امضا کردند.

«کاسترو» در جولای 2012 (تیر 91) طی اقامت 3 روزه خود در «مسکو» پایتخت روسیه به عنوان بخشی از سفر بین‌المللی خود، با رهبران ارشد این کشور اوراسیایی به گفت‌وگو پرداخت و روند توافقات میان طرفین را استراتژیک مورد ارزیابی قرار داد.

دیدار امروز نیز در چارچوب برگزاری موفقیت‌آمیز جلسه ویژه کمیسیون بین دولتی برای همکاری اقتصادی- تجاری و علمی- فنی می‌باشد؛ جلسه مذکور روز 22 آوریل (2 اردیبهشت) در «قازان» روسیه برگزار شد و نتیجه آن، امضای قراردادها و اسناد همکاری متعدد میان 2 کشور بود.

«مدودف» با استقبال از «ریکاردو کابریساس» معاون رئیس شورای وزیران کوبا طی دیدار وی از «مسکو» تصریح کرد که روابط روسیه و کوبا ماهیتی جامع دارند و این کشور کارائیبی یکی از شرکای اصلی روسیه در آمریکای لاتین می‌باشد.

«مدودف» و «کاسترو» امروز چشم‌اندازهای پروژه‌های مشترک در حوزه انرژی، حمل و نقل، بهداشت و دارو را مورد بررسی قرار می‌دهند؛ این حوزه‌ها برای طرفین بیش از سایر زمینه‌ها امیدبخش هستند.

2 فرد مذکور در فوریه 2013 (بهمن 91) طی دیدار «مدودف» از «هاوانا» (پایتخت کوبا) با یکدیگر مذاکره کردند و در تابستان سال گذشته نیز کوبا اولین مرحله از سفر «پوتین» به آمریکای لاتین بود؛ وی تصمیم داشت برای شرکت در اجلاس «بریکس» به برزیل برود.

طی برنامه رسمی هفتادمین سالگرد پیروزی بر فاشیسم که در 9 مه (19 اردیبهشت) برگزار می‌شود، رئیس‌جمهور کوبا تاج گلی را در مقابل آرامگاه سربازان گمنام می‌برد و از محل استقرار میهمانان خارجی عالی رتبه در میدان «سرخ» شاهد رژه نظامی خواهد بود.

هیئت رسمی نمایندگی کوبا در این سفر شامل «ریکاردو کابریساس»، «برونو رودریگز» وزیر امور خارجه، ژنرال «لئوپاردو سینترا فریاس» فرمانده سپاه و وزیر نیروهای مسلح انقلابی کوبا و «امیلیو لوسادا» سفیر این کشور کارائیبی در روسیه می‌باشد.  

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول