اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار رامسر:

عشق و علاقه لازمه فداکاری امدادگران هلال‌احمر است

معاون فرماندار رامسر گفت: اگر عشق و علاقه نبود این همه فداکاری از امدادگران هلال‎احمر میسر نبود.

عشق و علاقه لازمه فداکاری امدادگران هلال‌احمر است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان رامسر، محمد آزاد صبح امروز در همایش تجلیل از جمعیت هلال‎احمر در سالن آمفی‎تئا‌تر این شهرستان، اظهار کرد: بزرگ‌ترین سازمان مردم نهاد ایران، جمعیت هلال‎احمر است که پس از پیروزی انقلاب، این نهاد پیشرفت‌های زیادی داشت.

وی افزود: جمعیت هلال‌احمر رامسر در کنار جمعیت بزرگ کشور، به ارائه خدمات در شهرستان می‌پردازد که هنگام بحران، بارش برف بهمن‎ماه 93 و نیز در زمان بارش باران سیل‎آسای پاییز 93، نخستین کسانی که در صحنه حضور و اقدام به نجات مردم کردند، جمعیت هلال‎احمر بود.

معاون فرماندار رامسر خاطرنشان کرد: رامسر شهر نمونه گردشگری است، از این رو به سبب افزایش جمعیت شهر در ایام پیک، جمعیت هلال‎احمر رامسر وظایف‎شان دو برابر شده و به‎عنوان یکی از اعضای مهم ستاد تسهیلات سفر، در نوروز امسال به‎خوبی توانستند میزبان مهمانان نوروزی بوده و در نقاط مختلف شهرستان با برپایی چادر و کمپ، بهترین خدمت‎رسانی را به گردشگران و شهروندان داشته باشند.

این مسئول اضافه کرد: اگر عشق و علاقه در این کار نباشد، مطمئناً این همه ازجان‎گذشتگی، فداکاری و تحمل دوری از خانواده میسر نمی‌شد، پس لازمه این کار علاقه و سپس توانایی است. 

رئیس دانشکده پرستاری مامایی فاطمه زهرا (س) با بیان شباهت‌هایی که بین حرفه‌های پرستاری و هلال‎احمر وجود دارد، تصریح کرد: در دانشکده پرستاری سعی در تربیت پرستارانی دارد که بتوانند بهینه‌ترین خدمات را در اسرع وقت انجام دهند. 

عباس شمسعلی‎نیا از کانون دانشجویی هلال‌احمر به‌عنوان یکی از تشکل‌های فعال در دانشکده پرستاری رامسر نام برد و افزود: این کانون فعالیت‌های مختلفی را با توجه به ماهیت و مناسبت ایام در سطح شهرستان انجام می‌دهند، مانند برپایی پایگاه‌های کنترل فشار خون، ایستگاه‌های سلامت، آموزش داوطلبان علاقه‌مند به یادگیری امداد و ... .

شمسعلی‎نیا تصریح کرد: امیدوارم در آینده نزدیک، دانشکده پرستاری رامسر در مکان جدید ساخته شده و به‌صورت مستقل در فضایی جدید و مجهز آغاز به‎کار کند.

وی گفت: با توجه به حجم خدمات و امدادرسانی‌هایی که این جمعیت باید به‌طور مثال در حوزه‌های سوانح اعم از جاده‌ای و کوهستانی، آتش‌سوزی، زلزله، برف، باران و ... نشان می‌دهد که تا چه میزان زیرساخت‌های امدادی این جمعیت باید مهیا و آماده باشد تا این عزیزان با حفظ ایمنی و سلامتی خود به امداد هم‌نوعان خود بشتابند. 

انتهای پیام/86024/ع30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول