اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گفت‌وگوی اختصاصی فارس با مشاور ارشد انصارالله یمن

یمن قدرت آن را دارد که آل‌سعود را در خاک خود زمین‌گیر کند

مشاور ارشد انصارالله یمن گفت: اگر عربستانی‌ها به مفاد آتش‌بسی که در یمن برقرار شده پایبند نباشند، ما خاک این کشور را به شعله‌های آتش بدل می‌کنیم.

یمن قدرت آن را دارد که آل‌سعود را در خاک خود زمین‌گیر کند

شرف‌الدین شمس‌الدینی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد:‌ زمانی که یک قبیله یمنی با جنگجویان محلی قادر هستند یک استان عربستان را تصرف کرده و هواپیمای اف 15 آل‌سعود را ساقط کنند، پس مردم یمن قدرت آن را دارند که آل‌سعود را در خاک خود زمین‌گیر کنند.

وی تصریح کرد: انصارالله هشدار داده که بیش از 3 میلیون یمنی آماده ورود به عربستان هستند و اگر عربستان بخواهد نقض آتش‌بس کند قطعاً خاک این کشور را به غیر از مکه و مدینه با شعله‌های آتش از زمین و آسمان مورد تهدید و تجاوز قرار می‌دهیم.

مشاور ارشد انصارالله یمن با بیان اینکه تمام دنیا امروز به مظلومیت مردم یمن و تجاوز نکردن این کشور به عربستان به‌خاطر برخی از مسائل و ملاحظات پی‌برده‌اند، گفت: در روزهای گذشته یک قبیله یمنی یک استان عربستان را اشغال کرد و با پشتیبانی انصارالله توانستند انتقام سختی را از آل‌سعود بگیرند به طوری که 100 نفر بلایی بر سر عربستان آوردند تا آل‌سعود دیگر هوس اشغال مناطقی همچون جیزان را نداشته باشند.

شمس‌الدینی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: در زمان علی عبدالله رئیس جمهور ملعون یمن سه استان کشور یمن شامل نجران، جیزان و اسیر به عربستان واگذار شده بود تا علی عبدالله در قبال آن از آل‌سعود بهره‌برداری کند به طوری که عربستانی‌ها نیز نفت و گاز این مناطق را به یغما برده و مورد سوءاستفاده قرار دادند.

وی بیان کرد: هفته‌های گذشته مردم یمن متوجه شدند که آل‌سعود از طریق یک خط لوله نفت و گاز این کشور را به خاک خود منتقل می‌کرد به طوری که دو سوم گاز یمن صرف تأمین سوخت نیروگاه‌ها می‌شد در حالی که یمنی‌ها از ثمرات آن بی‌نتیجه بودند.

شمس‌الدینی اضافه کرد: از دیشب و از آخرین ساعات انصارالله در بیانیه‌ای که صادر کرد با تأکید بر آتش‌بس پنج روزه در یمن، اعلام کرد که این شرایط را می‌پذیرد اما باید محاصره این کشور به شکل همه‌جانبه برداشته شده و محموله‌های دارویی، غذایی و کمک‌های بشردوستانه به این کشور سرازیر شوند.

وی ادامه داد: اگر در این مدت آل‌سعود بخواهد تجاوزی کند، قطعاً انصارالله پاسخ آن را داده و اجازه خودنمایی را به آل‌سعود نمی‌دهد.

شمس‌الدینی گفت:‌ ما آماده هستیم در کمترین فرصت جواب تهدیدهای احتمالی آل‌سعود را در زمان آتش‌بس بدهیم و به غیر از مکه و مدینه خاک این کشور را مورد حمله قرار دهیم.

وی نصرت و پیروزی مردم یمن و انصارالله را قریب و نزدیک اعلام کرد و افزود: ما تنها با تکیه بر ایمان و اعتقاد درونی و توکل بر خداوند در صحنه رویارویی با دشمن حاضر هستیم و از هیچ قدرت شیطانی و تهدید سازمان‌های جهانی و بین‌المللی هراسی نداریم چراکه مردم یمن دانش‌آموخته مکتب هیهات مناالذله‌ای هستند که از هیچ قدرت اهریمنی هراسی به خودشان راه نمی‌دهند.

شمس‌الدینی در پاسخ به سئوالی در مورد حمایت‌های ملت ایران از مردم مظلوم یمن تصریح کرد: تنها کشوری که حامی ماست، ایران است و ما از این بابت از همه ملت ایران به‌ویژه مقام معظم رهبری که همواره به یمنی‌ها روحیه مجاهدت دو چندان بخشیدند، قدردانی می‌کنیم.

شکست آل‌سعود نزدیک است

رئیس اتحادیه علمای یمن به فارس اظهار کرد: آل‌سعود باید عملیات نظامی و هوایی علیه یمن را متوقف کند و به تجاوز زمینی نیز پایان دهد چراکه اگر خود دست از این تجاوز بر ندارد، با شکستی فضاحت‌بار به مانند رژیم ننگین صهیونیستی طعم تلخ شکست از حزب‌الله و انصارالله را به عینه می‌بیند.

وی بیان کرد: حمایت‌های مقام معظم رهبری از مردم یمن و محکومیت حرکت سعودی‌ها روحیه‌بخش برای همه ما بود و کاری که امروز دولت سعودی در یمن انجام می‌دهد همان خطا و اشتباهی است که صهیونیست‌ها در غزه انجام داده و نتیجه خودسری‌های خود را مشاهده کردند.

انتهای پیام/62001/ک40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول