اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

زارعی در جمع بهره‌برداران مزارع ماهی قلات:

جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گام‌های خوبی برای رفع مشکلات تولید برداشته است

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گام‌های خوبی برای رفع مشکلات تولید برداشته است.

جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گام‌های خوبی برای رفع مشکلات تولید برداشته است

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، شامگاه چهارشنبه نشستی به منظور رفع مشکلات پرورش‌دهندگان ماهی منطقه قلات در شهرستان بویراحمد با حضور غلام‌محمد زارعی، نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس، جعفر گوهرگانی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی، غلام‌عباس موسوی‌نژاد، مدیر شیلات، غلام‌رضا بنام مشاور آب و خاک رئیس سازمان جهاد کشاورزی و تعدادی از بهره‌برداران منطقه قلات برگزار شد.

جعفر گوهرگانی در این نشست، بعد از شنیدن سخنان متقاضیان احداث مزارع پرورش ماهی قلات، با اشاره به مشکلات این پروژه، اظهار کرد: سازمان جهاد کشاورزی در مقابل یک کار انجام انجام شده از گذشته قرار گرفته و اگر اکنون می‌خواستیم تصمیم بگیریم، هرگز چنین پروژه‌ای را اجرا نمی‌کردیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تاکنون چندین برابر هزینه‌های پیش‌بینی‌شده در این پروژه هزینه کردیم، افزود: با این وجود نیتی جز تکمیل پروژه نداریم و به ناچار و علی‌رغم میل باطنی و با وجود کارهای مهم‌تر زیاد، آن را در اولویت کاری قرار دادیم.

وی گفت: تاکنون اعتبارات زیادی را در سال گذشته به تکمیل مجتمع پرورش ماهی قلات اختصاص دادیم ولی اگر بخواهیم آن را تکمیل و به بهره‌برداری برسانیم، نیازمند اختصاص اعتبارات بیشتری از محل ماده 180 به این پروژه هستیم.

بهره‌برداری از فاز نخست مجتمع قلات در هفته دولت

گوهرگانی از نمایندگان شهرستان‌های مختلف استان خواست تا از محل ماده 180 سهم زیادی را به این پروژه اختصاص دهند تا بتوانیم هر چه سریع‌تر آن را تکمیل کنیم و از هدر رفتن پول بیت‌المال برای گذر زمان جلوگیری کنیم.

متولی بخش کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: ‌تمام تلاش‌مان را می‌کنیم که مجتمع پرورش ماهی قلات را در فاز اول در حد بهره‌برداری متقاضیان در هفته دولت به اتمام برسانیم.

وی خاطرنشان کرد:‌ برای رفع مشکلات تعدادی از بهره‌برداران این مجتمع و تسریع در شروع به کار آن‌ها لازم است در ظرف هفته آینده، تعاونی شیلات در این منطقه با مشارکت بهره‌برداران تشکیل و به این سازمان اعلام شود.

جهاد کشاورزی گام‌های خوبی برای رفع مشکلات تولید برداشته است

غلام‌محمد زارعی نیز در این نشست با قدردانی از جعفر گوهرگانی برای جدیت در پیگیری رفع مشکلات بخش کشاورزی و گام‌های بسیار خوب در حوزه تولید اظهار کرد: ‌باید قدردان این زحمات باشیم و از آن‌ها حمایت کنیم.

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات مجتمع پرورش ماهی گفت: به علت عدم برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری دولت در گذشته، عده‌ای در روستای قلات متضرر شدند که لازم است راه‌حلی میانبر برای رفع مشکلات آن‌ها پیدا شود.

وی با بیان اینکه از این دست موارد غیرکارشناسی و بدون برنامه در گذشته، در عمده نقاط کشور زیاد وجود دارد، افزود: هر کمکی لازم باشد انجام می‌دهیم تا به معطلی بهره‌برداران ماهی این منطقه بعد از 6 سال پایان دهیم و جلوی ضرر بیشتر این متقاضیان را به علت طولانی شدن زمان بهره‌برداری از این طرح بگیریم.

زارعی اضافه کرد: مشکل تعدادی از متقاضیان در این مجتمع جدی‌تر است که از رئیس سازمان جهاد کشاورزی انتظار داریم تا با پیدا کردن یک راهکار زمینه شروع به کار موقت مزارع پرورش ماهی که در این مجتمع مشکل بیشتری دارند، فراهم شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با حمایت از سیاست تشکیل تعاونی در مجتمع پرورش ماهی قلات، خاطرنشان کرد: با تشکیل این تعاونی‌ها، دستگاه اداری با یک ساختار حقوقی مواجه است و بدون شک کارها بهتر انجام می‌شود.

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی با قدردانی از رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد، گفت: جهاد کشاورزی در دو سال گذشته گام‌های خوبی برای رفع مشکلات تولید برداشته است.

در این نشست متقاضیان مزارع پرورش ماهی در این مجتمع بزرگ، با اشاره به ضرر و زیان‌های خود،‌ برخی مشکلات را مطرح و از تأخیر حدود 6 سال این پروژه انتقاد کردند.

انتهای پیام/82005/ذ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول