اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیته امنیت مجلس در گفت‌وگو با فارس:

صدور حکم اعدام شیخ نمر اضمحلال دولت منحوس سعودی را در پی دارد/ بازدید از مراکز نظامی ایران یک نوع فرافکنی است

رئیس کمیته امنیت مجلس شورای اسلامی گفت: صدور حکم اعدام شیخ نمر اضمحلال دولت منحوس سعودی را در پی دارد.

صدور حکم اعدام شیخ نمر اضمحلال دولت منحوس سعودی را در پی دارد/ بازدید از مراکز نظامی ایران یک نوع فرافکنی است

محمدرضا محسنی‌ثانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سبزوار با اشاره به تهدیدات عربستان سعودی در صدور حکم اعدام آیت‌الله نمر باقر النمر روحانی مجاهد شیعه اظهار داشت: عربستان سعودی هر از گاهی در این زمینه مطلبی را مطرح کرده که با واکنش ملت‌های مسلمان روبه رو شده است.

رئیس کمیته امنیت مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز افکار عمومی و ملت‌های مسلمان می‌دانند که حکام سعودی به دنبال تفرقه‌افکنی بین مسلمانان هستند و اگر دولت تازه‌کار عربستان این اقدام را انجام دهد قطعا با پاسخ قاطع ملت‌های مسلمان روبه رو می‌شود.

محسنی‌ثانی گفت: قطعا شهادت شیخ نمر باقر النمر معادلات جهانی را برهم می‌ریزد و مقدمه‌ای بر اضمحلال دولت منحوس سعودی می‌شود.

وی در ادامه به مذاکرات هسته‌‌ای اشاره کرد و با بیان اینکه پروتکل الحاقی چیزی نیست که امروز نوشته شده باشد، اظهار داشت: این پروتکل سال‌هاست که توسط کشورهای عضو NPT در حال اجراست و ربطی به توافق هسته‌ای ایران با کشورهای 1+5 ندارد.

وی با بیان اینکه ایران فقط به پروتکل و مبانی آن پایبند خواهد بود، تصریح کرد: اینکه آمانو و امثال وی صحبت‌هایی را در زمینه بازدید از مراکز نظامی ایران مطرح می‌کنند در حقیقت یک نوع فرافکنی و بازی روانی است.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به هیچ عنوان اجازه بازدید از تاسیسات نظامی و امنیتی خود را به هیچ‌کس نمی‌دهد، گفت: اقدامات ما فقط در راستای پروتکل الحاقی و ملاحظاتی که در این زمینه است صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اعزام کشتی نجات ایران شاهد برای امداد رسانی به مردم یمن خاطرنشان کرد: این کشتی از سوی جمعیت هلال احمر برای امدادرسانی اعزام شده و یک وسیله نظامی محسوب نمی‌شود و حامل دارو و امکانات پزشکی مورد نیاز مردم مظلوم و بی‌دفاع یمن است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هر کشتی که روی آب قرار دارد به منزله خاک کشور متبوعش محسوب می‌شود، یادآور شد: هرگونه تعدی، تهدید و تجاوز به کشتی ایرانی در حقیقت تجاوز به خاک ایران است و پاسخ آن را با آتش به دشمن می‌دهیم.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی با بیان اینکه مهم نیست این تهدید از سوی چه کشوری باشد، افزود: عواقب این تهدیدات دامن همه کشورهای عضو ائتلاف سعودی آمریکایی را می‌گیرد.

انتهای پیام/3138/ط30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول