اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حقیقت‌پور:

مجلس پروتکل الحاقی را تصویب نکرده است/آمانو جیره‌خوار استکبار است

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: هنوز مجلس پروتکل الحاقی را تصویب نکرده و براساس این پروتکل که باید به تصویب مجلس برسد، ما اجازه بازرسی از سایت‌های نظامی‌ خودمان را نمی‌دهیم.

مجلس پروتکل الحاقی را تصویب نکرده است/آمانو جیره‌خوار استکبار است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، منصور حقیقت‌پور ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اظهارات اخیر آمانو نشأت گرفته از سرخوردگی نظام غرب از قدرت علمی و فنی جمهوری اسلامی ایران است و ما به هیچ وجه اجازه نمی‌دهیم 1+5 از سایت‌های نظامی ما بازرسی کند.

وی تصریح کرد: بهتر است آمانو اظهاراتی بر مبنای مباحث حقوقی و قانونی مشخص بزند، برای وی مناسب نیست که چنین مباحث خارج از حیطه قانون مطرح کند؛ آمانو باید دقت بیشتری در مورد اظهاراتش داشته باشد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: آرزوی دسترسی به سایت‌های نظامی کشورمان و کنترل آنها را آمانو و تمامی مسئولان حاکم بر آژانس به گور می‌برند.

حقیقت‌پور با اشاره به اینکه در هیچ ماده‌ای از پروتکل الحاقی الزام مشخصی به منظور دسترسی به سایت‌های نظامی برای کشورهای امضا‌کننده پیش‌بینی نشده است، افزود:‌ باید به این نکته نیز اشاره شود که هنوز پروتکل الحاقی را در مجلس تصویب نکرده‌ایم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: پروتکل الحاقی فضا را برای بازرسی فراگیر هسته‌ای باز می‌گذارد، اما اجازه دسترسی به سایت‌های نظامی را نمی‌دهد.

حقیقت‌پور اضافه کرد: مگر اداره دنیا بر پایه قانون جنگل است که هرکس طبق خواسته خود عمل کند، منطقه‌ا‌ی را ممنوعه اعلام می‌کنند و پس از آن خودشان آن منطقه را نابود می‌کنند و حتی اجازه کمک‌های انسانی را نیز نمی‌دهند.

عربستان با طناب پوسیده آمریکا به چاه نابودی می‌افتد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نماینده مردم اردبیل،‌ نیر، نمین و سرعین در مجلس با اشاره به رفتارهای غیرانسانی اخیر عربستان، تأکید کرد: غیرمتعهدها با برگزاری جلسه‌ای برای خاتمه دادن به این جنایات ورود کنند.   

وی با بیان اینکه ایران باید از تمام ظرفیت‌های خود برای پایان دادن به جنایات عربستان استفاده کند، یادآور شد: باید از تمام راه‌های دیپلماسی و غیردیپلماسی از جمله کمک گرفتن از انجمن‌های مردمی برای متوقف کردن آل‌سعود بهره گرفت.

حقیقت‌پور توضیح داد: اخیراً آل‌سعود خواهان اعدام شیخ مبارز نمر شده و این اقدام آنها نیز در دسته جنایات سعودی‌هاست که باید جهان اسلام و علمای کشورها نسبت به آن واکنش نشان دهند.

وی با بیان اینکه ایران رئیس غیرمتعهدهاست، بیان کرد: باید از این ظرفیت برای حل مسئله یمن استفاده کرد و در حاشیه آن به اعدام شیخ نمر نیز پرداخت.

حقیقت‌پور بیان داشت: غیرمتعهدها نمی‌تواند به طور مستقیم به مسئله شیخ نمر ورود کند، اما در حاشیه بررسی مسائل یمن می‌توان این بحث را نیز با اعضای این جنبش در میان گذاشت.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در پایان ابراز داشت: یمن عضو جنبش غیر متعهدهاست و باید نسبت به حل مشکلات مردم این کشور، جنبش غیرمتعهدها فعال شود.

انتهای پیام/62001/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول