اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام‌جمعه لامرد:

دنیا در مسائل علمی به چشم حسرت به ایران نگاه می‌کند

امام‌جمعه لامرد گفت: امروز دنیا در مسائل علمی به چشم حسرت به ایران نگاه می‌کند چراکه دانشمندان بسیاری در جهان داریم.

دنیا در مسائل علمی به چشم حسرت به ایران نگاه می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از لامرد، حجت‌الاسلام سید علی‌اصغر هاشمی شهیدی صبح امروز در مراسم جشن دانش‌آموختگی دانشجویان مهندسی ورودی 92 موسسه آموزش عالی تابناک لامرد اظهار داشت: هیچ محفلی شیرین‌تر و باارزش‌تر از محافل علمی نیست و امروز دانشجویان بسیاری که در لامرد مشغول ادامه تحصیلات عالی خود هستند پایه‌های علمی این شهرستان را محکم می‌کنند.

وی افزود: مهم‌ترین ارزش علم است و نباید هیچ‌گاه یک دانشجو خود را دست‌کم بگیرد و علم نیز به‌ آسانی به دست نمی‌آید بلکه در راه آن باید تلاش و کوشش فراوان کرد.

امام‌جمعه لامرد با اشاره به اینکه علم به انسان شخصیت می‌دهد گفت: استعدادی که خداوند به ایرانی‌ها داده به هیچ‌کس دیگر نداده است و در آینده خواهید دید دانشمندان ایرانی چگونه خواهند درخشید و امروز دنیا در مسائل علمی به چشم حسرت به ایران نگاه می‌کند و دانشمندان بسیاری در جهان داریم و باید افتخار کنیم که چنین شرایط خوبی برای جوانان فراهم‌شده و از این فرصت به وجود آمده بهترین استفاده را ببریم و علم خود را گسترش دهیم و تنها به یک‌رشته علمی اکتفا نشود.

هاشمی شهیدی خاطرنشان کرد: علم و فرهنگ در کنار یکدیگر بسیار زیبا می‌توانند خودشان را نشان دهند و باید در این زمینه نیز تلاش‌های فراوان صورت گیرد.

در ادامه معاون فرماندار لامرد نیز با بیان اینکه در علم و تحصیل چیزی به‌عنوان فارغ‌التحصیل وجود ندارد و یک دانشجو باید در بالاترین سطوح علمی قرار گیرد ادامه داد: زندگی دانشجویی و دوری از خانواده شاید ارزش تجربیاتش کم‌تر از ادامه تحصیل نباشد.

سید مهدی احمدی‌زاده اضافه کرد: موسسه آموزش عالی تابناک لامرد یکی از مراکز آموزش عالی برتر در سطح استان فارس است که متناسب با رشد و پیشرفت این شهرستان مشغول آموزش نیروی فنی مهندسی است و باید در توسعه سخت‌افرازی و نرم‌افرازی این موسسه آموزش عالی کمک شود چراکه توسعه رشته‌های فنی مهندسی با توجه به صنعتی شدن لامرد ضرورت دارد.

وی متذکر شد: نگاه به دانشگاه نباید مانند نگاه به یک بنگاه اقتصادی باشد و باید به بعد کمی و کیفی یک دانشگاه نیز نگاه و توجه کرد.

معاون فرهنگی و دانشجویی موسسه آموزش عالی تابناک نیز در ادامه این مراسم با اعلام اینکه این موسسه آموزش عالی در کم‌تر از یک دهه از عمر خود دارای 30 رشته فنی مهندسی است بیان داشت: اهداف مهم موسسه آموزش عالی تابناک تأمین نیروی انسانی موردنیاز صنایع شهرستان لامرد و حتی همسایگی خود پارس جنوبی است.

سید علی‌اکبر موسوی تصریح کرد: موسسه آموزش عالی تابناک با اعضای هیئت‌علمی توانمند و متخصص خود در زمینه تحصیلات تکمیلی نیز واردشده و یکی از زیرمجموعه‌های موفق دانشگاه شیراز است.

وی خاطرنشان کرد: پذیرش دانشجو از طریق کنکور از دیگر مزیت‌های بسیار خوب و مهم موسسه آموزش عالی تابناک لامرد است.

انتهای پیام/2448/ط30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول