اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نشست بررسی مشکلات گلخانه‌داران فرودگاه یاسوج برگزار شد

گوهرگانی: مدیریت فرودگاه یاسوج مشکل تردد گلخانه‌داران را رفع کند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: از مدیریت فرودگاه یاسوج انتظار داریم که مشکل تردد گلخانه‌داران شاغل در محوطه این فرودگاه را با درایت و رایزنی برطرف کنند.

گوهرگانی: مدیریت فرودگاه یاسوج مشکل تردد گلخانه‌داران را رفع کند

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، جعفر گوهرگانی شامگاه یک‌شنبه در نشستی به منظور رفع مشکلات گلخانه‌داران محوطه فرودگاه یاسوج اظهار کرد: بدون اینکه به دنبال مقصر باشیم لازم است برطرف شدن مشکلات این گلخانه‌داران فعال در اولویت قرار گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در این نشست که با حضور محسنیان، مدیر جدید فرودگاه یاسوج برگزار شد، افزود:‌ این سازمان و همه مسئولان فعلی در یک عمل انجام شده قرار دارند چراکه اگر در گذشته فضای کارشناسی بر این تصمیم حاکم بود هرگز در این مکان امنیتی گلخانه احداث نمی‌کردند.

وی گفت: اما هر چه باشد برای این مجتمع 18 واحدی گلخانه، زحمات زیادی کشیده شده و اکنون باید تدابیری بیندیشیم که مشکلات فعلی این مجتمع تولیدی به حداقل برسد.

اعطای تسهیلات به واحدهای راکد مجتمع فرودگاه در اولویت است

گوهرگانی، مشکلات امنیتی، عدم تفکیک درب ورود و خروج، تردد کارگران فصلی و موقت، عدم احداث پنج واحد گلخانه‌ای در قرارداد مابین گلخانه‌داران و مدیریت فرودگاه، استیجاری بودن مکان احداث این گلخانه‌ها و افزایش مدت اجاره این واحدها را از جمله این مشکلات دانست.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در استان کهگیلویه و بویراحمد وعده داد که اعطای تسهیلات برای راه‌اندازی پنج واحد غیرفعال گلخانه در سال‌جاری در اولویت معاونت برنامه‌ریزی این سازمان قرار گیرد تا در پرداخت ماهانه اجاره بر اساس 18 واحد، اجحافی به گلخانه‌داران نشود.

وی با بیان اینکه رعایت قوانین امنیتی در فرودگاه الزامی است، ابراز داشت: گلخانه‌داران،‌ سازمان جهاد کشاورزی و فرودگاه یاسوج هر سه تعهداتی دارند که اگر بر اساس قرارداد و با نیت برطرف شدن مشکلات قدم برداریم، شاهد رضایتمندی حداقلی همه عوامل خواهیم بود.

واگذاری زمین‌های محل احداث گلخانه ممکن نیست

به گزارش فارس، علی محسنیان نیز در این دیدار گفت: آنگونه که رئیس سازمان جهاد کشاورزی مطرح کرد، فرودگاه یاسوج نیز در مقابل یک عمل انجام شده قرار گرفته و اگر اکنون می‌خواستیم تصمیم بگیریم، هرگز چنین کاری نمی‌کردیم.

مدیر فرودگاه یاسوج با بیان اینکه رویکرد درآمدزایی فرودگاه در این دوره تقویت شده است، افزود:‌ اجاره ناچیز این واحدهای گلخانه‌ای مورد پذیرش مدیران مرکز نیست.

وی با بیان اینکه می‌شد زمینی بهتر و مناسب‌تر برای احداث این مجتمع گلخانه‌ای پیدا کرد، تصریح کرد:‌ فرودگاه یاسوج مکانی امنیتی است ولی برای تردد افراد ثابت شاغل در این مجتمع با تشکیل پرونده و رعایت ضوابط مشکلی نیست.

محسنیان گفت: تفکیک درب ورودی مجتمع گلخانه‌ای مستقر در محوطه این فرودگاه مغایر با ضوابط این شرکت است ولی این مشکل را به تهران منتقل می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: به دنبال کاهش مشکلات گلخانه‌داران در چارچوب قانون هستیم ولی واگذاری زمین محل احداث این گلخانه‌ها به گلخانه‌داران به علت توسعه فرودگاه قابل طرح نیست.

انتهای پیام/82005/غ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول