اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار مازندران:

مشکل سواحل یک‌بار برای همیشه رفع شود

معاون سیاسی‌امنیتی استاندار مازندران گفت: بودجه خاصی برای سواحل درنظر گرفته شود تا یک‌بار برای همیشه مشکل سواحل رفع شود.

مشکل سواحل یک‌بار برای همیشه رفع شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، علیرضا یونسی‌ بعد از ظهر امروز در جلسه ستاد ساماندهی سواحل مازندران با اشاره به اینکه همه دست‌اندرکاران ساماندهی سواحل با وجود کمبود امکانات مالی عملکرد خوبی دارند، اظهار کرد: مشکلات زیادی در سواحل وجود دارد اما بودجه، تامین‌کننده ساماندهی سواحل نیست و همچنان مشکلاتی وجود دارد.

وی افزود: بهتر است بودجه خاصی برای ساماندهی سواحل کشور به‌ویژه مازندران اختصاص یابد تا یک‌بار برای همیشه مشکل سواحل رفع شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران با بیان اینکه پارسال نسبت به سال 92 با افزایش 70 درصدی حضور گردشگران در مازندران روبه‌رو بودیم، تصریح کرد: فرمانداران شهرهای ساحلی باید تدابیری را برای تنوع‌بخشی به سواحل دنبال کنند، ایجاد بازارچه ساحلی، تبلیغ گردشگری روستایی و ایجاد امکانات تفریحی مناسب در 14 شهر ساحلی مازندران می‌تواند اقتصاد آنها را اندکی تکان بدهد.

فرماندار چالوس نیز در این جلسه با اشاره به اینکه تامین منابع مالی اجرای طرح‌های سالم‌سازی دریا حائز اهمیت است، بیان کرد: ساماندهی سواحل، سال‌هاست که به‌دلیل نبود منابع مالی لازم، روند رو به رشد و قابل ملاحظه‌ای نداشته است.

محمدناصر زندی خاطرنشان کرد: براساس تجربه‌ پارسال، مشخص شد که 80 درصد غرقی‌ها در ویلاها و پلاژها و در ساعات غیرمجاز اتفاق افتاده است یعنی در خارج از طرح و غیرقابل دسترسی بوده‌اند.

وی با اشاره به اینکه بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده باید از مالکان ویلاهای شخصی تعهد گرفته شود تا نسبت به به‌کارگیری ناجی غریق اقدام کنند، ادامه داد: دستگاه‌های مربوطه ساماندهی طرح دریا می‌توانند اشخاص را به آنها معرفی کنند، در غیر این‌صورت مانند گذشته ستاد ساماندهی مسئولیتی در وقوع حوادث احتمالی خارج از طرح ندارد.

فرماندار محمودآباد نیز با اشاره به کاهش 86 درصدی غرق‌شدگان سال گذشته در این شهرستان نسبت به سال 92، یادآور شد: بیشتر غرق‌شدگان در خارج از طرح‌های دریا بودند و ساعات حضور آنها نیز از 12 شب تا پنج صبح گزارش شده است.

سیف‌الله فرزانه با بیان اینکه با امکانات محلی به سراغ طرح‌های ملی رفته‌ایم، افزود: وزارت نیرو، بنادر، شیلات، آب منطقه‌ای و سایر تاسیسات مستقر در ساحل با موازی‌کاری‌هایی که انجام می‌دهند مانعی بر سر راه ساماندهی سواحل هستند، از طرفی مجمع نمایندگان شمال کشور نیز توجه خاصی به این موضوع مهم ندارند.

محمدعلی قمی‌اویلی فرماندار نوشهر نیز در پایان گفت: برخوردهای چندگانه‌ای بر سواحل حاکم است و با این نگاه‌ها نمی‌توان مدیریت خوبی داشت، همچنین استفاده خانم‌ها از جت‌اسکی حتی در صورتی که همسر یا یکی از نزدیکان‌شان حضور داشته باشد نیز در سواحل نوشهر ممنوع است.

به گزارش فارس، بنا بر اعلام ستاد ساماندهی سواحل مازندران، پارسال 97 نفر در سواحل مازندران غرق شدند که در سال 92 این آمار 202 مورد بوده است، همچنین سال گذشته 94 طرح دریا در مازندران داشتیم که 38 طرح در اختیار شهرداری‌ها، 37 طرح در مالکیت وزارتخانه‌ها و 19 طرح در اختیار اشخاص حقیقی و حقوقی بوده است.

انتهای پیام/86001/ش30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول