اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خبر داد

اجرای طرح مطالعاتی رصدخانه مراغه

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از تدوین طرح مطالعاتی برای احیای رصدخانه مراغه خبر داد.

اجرای طرح مطالعاتی رصدخانه مراغه

به گزارش خبرگزاری فارس از مراغه، مسعود سلطانی‌فر ظهر امروز در حاشیه سفر هیئت دولت به آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: رصدخانه مراغه یکی از آثار برجسته تاریخی در آذربایجان‌شرقی است که حفظ و احیای آن برای این سازمان اهمیت دارد.

وی با اشاره به اینکه احیا و رونق این اثر ملی یکی از مطالبات نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی و مردم این منطقه است، خاطرنشان کرد: از سال گذشته مباحث بسیاری در مورد این رصدخانه مطرح شد و مردم پیگیر حل مشکلات این رصدخانه بودند، اما تعلل سازمان در خصوص اجرای عملیات به این دلیل بود که قصد داشتم پس از بازدید از این مجموعه اقداماتی در این خصوص انجام دهم.

سطانی‌فر ادامه داد: تدوین طرح مطالعاتی و بررسی مشکلات آن یکی از اولویت‌های تصمیم‌گیری این سفر بوده و در اسرع وقت و پس از انجام طرح مطالعاتی عملیات احیا و رونق بخشی این مجموعه انجام خواهد گرفت.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی هدف از سفرهای استانی هیئت دولت را بررسی مشکلات استان‌ها عنوان کرد و گفت: یکی از اهداف سفرهای استانی هیئت دولت بررسی مسائل و مشکلات استان‌ها در حوزه‌های مختلف است و دستور رئیس جمهور نیز بر اولویت قرار دادن حل مشکلات شهرستان‌ها است.

وی اظهار داشت: آثار تاریخی یکی از ظرفیت‌های برجسته جذب گردشگر است و سیاست‌های سازمان نیز توجه به ظرفیت‌های موجود در شهرستان‌هاست.

سلطانی‌فر توسعه و پیشرفت را محدود به مراکز استان‌ها ندانسته و یادآور شد که توسعه شهرستان‌ها باعث پیشرفت متوازن در استان می‌شود.

لازم به ذکر است که مراغه با دارابودن 163 هزار و 850 نفر جمعیت و 25٫97 کیلومتر مربع مساحت در سال 1390 خورشیدی، دومین شهر بزرگ و پرجمعیت آذربایجان شرقی پس از کلان شهر تبریز به شمار می‌رود.

این شهر در 135 کیلومتری جنوب مرکز استان واقع شده‌ است و از سال 87 طرح ایجاد منطقه ویژه اقتصادی به تصویب دولت رسید.

رصدخانه مراغه در دوره هلاکوخان زیر نظر خواجه نصیر‌الدین طوسی در شهر مراغه ساخته‌ شد. این رصدخانه روی تپه‌ای در غرب مراغه قرار گرفته است.

انتهای پیام/60007/ذ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول