اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  خاورمیانه

تحلیلگر سیاسی سوریه در گفت‌وگو با فارس:

افزایش حمایت ترکیه از تروریست‌های سوریه ناشی از سردرگمی اردوغان است

تحلیلگر سیاسی سوریه گفت که رژیم اردوغان در برابر انتقاد مخالفان و غرب با اعلام افزایش حمایت از گروه‌های تروریستی مسلح در سوریه و پشتیبانی هوایی از آنها به دنبال جلب حمایت آمریکا و برون‌رفت از سردرگمی خویش است.

افزایش حمایت ترکیه از تروریست‌های سوریه ناشی از سردرگمی اردوغان است

«احمد حاج علی»، تحلیلگر سیاسی سوریه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق درباره اظهارات وزیر خارجه ترکیه مبنی بر پشتیبانی هوایی از برخی گروه‌های تروریستی و معارضان در سوریه که از آنها با عنوان «میانه رو» یاد شده است، گفت:این گزارش‌ها حاکی از شدت سردرگمی اردوغان در مسائل داخلی کشورش و همچنین در پرونده سوریه است.

تحلیلگر سوری تاکید کرد: رژیم آنکارا با تلاش برای تحقق رویای امپراطوری عثمانی روابط ترکیه با همه جهان را خراب خواهد کرد.
علی ادامه داد: دولت ترکیه به خاطر پرونده‌های فساد اداری و دولتی خود و همچنین سرکوب مخالفان و لودهندگان حمایت ترکیه از گروه‌های تروریستی، مورد انتقادهای شدید و گسترده‌ای از سوی کشورهای جهان قرار داشته و در حالتی از سردرگمی به دنبال راه برون‌رفت از بحران داخلی خویش است.

تحلیلگر سوری تاکید کرد: دیوانگی رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه به جایی رسیده که گمان می‌کند هیچ شخصی در دنیا غیر او از حقیقت خبر ندارد در حالی که حقیقت را طبق میل خود و دولتش برای ضربه زدن بر دولت‌ها و کشورهای قدرتمند منطقه تفسیر می‌کند تا بدین شکل خود را شریک قوی و متحد راهبردی آمریکا و اسلام‌گرایی میانه رو در خاورمیانه تعبیر کند.

حاج علی ادامه داد: اظهارات وزیر خارجه ترکیه درباره پشتیبانی هوایی از شبه نظامیان در راستای آشکار ساختن تلاش آنکارا برای ایجاد هسته‌های تشکیل دولتی در شمال سوریه و مجزا ساختن شمال سوریه از این کشور است.

تشکیل دولت در شمال سوریه رویای دست نیافتنی رژیم اردوغان است

وی تاکید کرد:تشکیل دولت در شمال سوریه رویای دست نیافتی رژیم حزب عدالت و توسعه ترکیه و متحدان آن در شیخ‌نشین‌های خلیج فارس است که برای ضربه زدن به سوریه و محور مقاومت پول‌های هنگفتی خرج گروه‌های تروریستی کردند.

تحلیلگر سوری گفت: حاکمان کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس در طول چهار سال اخیر از بحران سوریه با جنایات خود در حق ملت سوریه همدستی با رژیم اسرائیل در دشمنی علیه محور مقاومت را ثابت کردند، در حالی که محور مقاومت قبل از بحران سوریه هیچ گاه سخن از اینکه مشکلی با رژیم‌های عرب خلیج فارس داشته باشد، به میان نیاورده بود.

حاج علی گفت:اگرچه جمهوری اسلامی ایران با کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس در برخی مسائل اختلاف نظراتی دارند اما این اختلافات هیچ گاه به سطح خصومت و دشمنی از جانب تهران نرسیده بود، با این وجود شیخ‌نشین‌های خلیج فارس با گستاخی تمام از مقابله نظامی با ایران سخن گفتند، در حالی که چنین امری محال است و اعراب خلیج فارس از بزرگی قدرت ایران آگاهند.

تحلیلگر سوری با اشاره به افزایش مداخلات ترکیه در مرحله کنونی بحران سوریه گفت: نظام حزب عدالت و ترکیه را باید مجری خوب و دقیق نقشه‌های آمریکا و اسرائیل در منطقه خواند.

وی ادامه داد: اظهارات خصمانه اردوغان در راستای ماندن در منصه قدرت در ترکیه تا طولانی‌ترین زمان ممکن است، اما پس از اینکه عیوب و فساد این رژیم برای ملت ترکیه و دولت‌های اروپایی رو شد، نمی‌توان سخن از بقای نظام اردوغان بمیان آورد و حتی اگر در قدرت بماند هرگز از سوی مردم ترکیه و دولت‌های اروپایی که مرتب مواضع اردوغان را در پرونده‌های داخلی ترکیه به باد انتقاد می‌گیرند مقبول نخواهد بود.

تحلیلگر سیاسی سوریه در پایان سخنان خود تصریح کرد: دولت سوریه یکپارچه باقی خواهد ماند، چرا که مبتنی بر حقیقت و حمایت بزرگ ملت سوریه و متحدان راهبردی خود همچون روسیه، چین و ایران است و همه جهانیان باید بدانند که این نظام هرگز سقوط نخواهد کرد.

حاج علی افزود: تجربه چهار سال و اندی از بحران سوریه کافی است تا همه جهان بفهمند که تداوم حمایت از گروه‌های تروریستی در سوریه هیچ فایده‌ای ندارد و باید به سوی دمشق بازگردند تا رضایت وی را جلب کنند چرا که سوریه کشور برحقی است و برحق باقی خواهد ماند.

انتهای پیام/ز

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول