اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم‌مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

طرح بیمه اجتماعی برای شهروندان اجرایی می‌شود

قائم‌مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اجرای طرح بیمه اجتماعی برای تمام شهروندان خبر داد.

طرح بیمه اجتماعی برای شهروندان اجرایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، سیدابوالحسن فیروزآبادی پیش از ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان اظهار داشت: سیاست وزیر بر این است که مدیران کل را از خانواده‌ وزارتخانه انتخاب کنیم و بتوانیم نیروهای مجرب را برای خدمت داشته باشیم.

وی بیان داشت: در ابتدای حضورمان در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، 18 نفر از مدیران کل ما مامور از سازمان‌ها و دستگاه‌های دیگر بودند که در حال حاضر همه مدیران از مجموعه وزارتخانه مشغول به خدمت هستند.

فیروزآبادی با اشاره به سه رکن اساسی تعاون، کار و رفاه وزارتخانه تصریح کرد: حوزه کارآفرینی را نیز با وجود اینکه در مسئولیت‌های این وزارتخانه نیست، در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

وی افزود: ما ترجیح می‌دهیم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را با نام عدالت اجتماعی عنوان کنیم، زیرا با این وجود است که توسعه همراه عدالت را خواهیم داشت.

قائم‌مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به شعار «توسعه عدالت‌محور» گفت: درستی این شعار و روش اثبات شده و از ابتدای دولت یازدهم نیز تلاش بر این بوده که عدالت را در جامعه گسترش دهیم تا همدلی و همزبانی و اقتصاد مقاومتی محقق شود.

فیروزآبادی تصریح کرد: سال گذشته دولت اجرای طرح سلامت ملی را داشت و تمام قد در این حوزه وارد شد و بیمه درمان برای همه آحاد جامعه اجرا شد.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته با تزریق چند میلیارد تومان توانستیم دغدغه افرادی را که مبتلا به بیماری‌های صعب‌العلاج هستند تا حدودی برطرف کنیم.

فیروزآبادی اظهار داشت: در نخستین گام طرح هدفمندی یارانه‌ها، یارانه طبقات مستضعف را مورد توجه قرار دادیم و سبد کالای ماهانه برای آنها در نظر گرفتیم.

قائم‌مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امسال نیز به دنبال این هستیم تا 6 میلیون نفر از افرادی را که به یارانه نیاز ندارند، شناسایی کرده و هزینه آن را در جهت ایجاد اشتغال و تولید کشور قرار دهیم.

وی ادامه داد: بیمه اجتماعی را برای تمام آحاد جامعه در دستور کار داریم تا همه شهروندان از بیمه پایه‌ای برخوردار باشند.

فیروز‌آبادی عنوان کرد: در حوزه بنگاه‌های اقتصادی وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سیاست‌های عدالت‌محورانه را پیاده‌سازی کردیم و افرادی که در بیش از یک هیئت‌مدیره حضور داشتند، برکنار شدند.

وی خاطرنشان کرد: معتقدیم که بنگاه‌های اقتصادی در اختیار وزارتخانه باید به عدالت و حفظ امانتداری مدیریت شوند، هر چند که ممکن است در این میان با مشکلاتی روبه‌رو شویم.

فیروزآبادی افزود: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی 70 هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی توسعه‌ای را در مجموعه بنگاه‌های خود مشارکت دارد و در حال توسعه آنها است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از این مشارکت‌ها در پالایشگاه خلیج فارس است که فاز اول آن شهریور ماه سال جاری افتتاح می‌شود و پنج پروژه نیز در مجموعه گل‌گهر داریم.

انتهای پیام/80017/س40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول