اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  اندیشه

آیت‌الله قرهی در گفت‌وگو با فارس:

سربازی خود را به مولایمان امام زمان(عج) اعلام کنیم

مدیر حوزه علمیه امام مهدی(عج) گفت: وقت آن است که در آستانه فرارسیدن نیمه شعبان، سربازی خود را به مولایمان امام زمان(عج) اعلام کنیم، چراکه تجلیل از نیمه شعبان، تجلیل از عدالت‌خواهی، امامت و ولایت است.

سربازی خود را به مولایمان امام زمان(عج) اعلام کنیم

آیت‌الله روح‌الله قرهی مدیر مدرسه علمیه امام مهدی (عج) در گفت‌وگو با خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس، درباره فرارسیدن نیمه شعبان و لزوم گرامی داشتن آن اظهار داشت: معمولاً با تجلیل و آذین‌بندی‌هایی که در نیمه شعبان داریم و دشمن از آن می‌ترسد به جهان اعلام می‌کنیم وجود نازنین حضرت حجت (عج) هست و این امید در دل کسانی که منتظر گسترش عدل و از بین بردن ظلم در جهان هستند با اعلام عمومی نیمه شعبان تعیین می‌شود.

وی اظهار داشت: از این رو تجلیل از نیمه شعبان، تجلیل از عدالت‌خواهی، امامت و ولایت است و همه عزیزان باید این مسئله را بدانند که حتی اگر می‌شود چراغانی کوچکی در درب منازل خویش داشته باشند که این در جای خود مؤثر است یا پارچه‌هایی را که برای آذین‌بندی استفاده می‌شود به کار ببریم و بگوییم که ما منتظر منجی حقیقی هستیم.

این استاد اخلاق با اشاره به وظایف منتظران ابراز داشت: کسی که منتظر منجی و مُصلح است، خودش باید صالح باشد و در اخلاق الهی کار کند، همچنین در این ایام باید بسیار یاد حضرت ولی عصر (عج) باشیم.

وی توصیه‌هایی را برای عموم منتظران ظهور حضرت مهدی(عج) عنوان کرد و گفت: هر شب قبل از خواب دقایقی با وجود مقدس آقایمان حضرت حجت(عج) صحبت کنیم، اگر همه ما این کار را انجام دهی، اعلام سربازی خودمان را به وجود نازنین آقا عرضه داشته‌ایم، سعی کنیم هر ساعت یاد امام زمان (عج) را با خواندن دعای سلامتی ایشان در وجود خود داشته باشیم به طور مثال ساعت 7 صبح، مرحله بعدی ساعت 8 همین طور تا زمانی که شب به رختخواب می‌رویم و اگر فراموش کردیم آن را مجدداً قضا کنیم.

آیت‌الله قرهی تصریح کرد: در دعای سلامتی امام زمان علیه‌السلام به پروردگار عالم عرضه می‌داریم: «اللَّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن... فِی هَذِهِ السَّاعَهِ وَ فِی کُلِّ سَاعَة»؛ همه ساعات نه یک ساعت ولی و حجتش را حفظ کند. ما هم همه ساعات با خواندن این دعا به یاد وجود مقدس امام زمان (عج) باشیم.

وی اظهار داشت: خیلی خودمانی با مولای خویش سخن بگوییم؛ خواندن دعای سلامتی حضرت ولی عصر (عج) چنان به انسان آرامش می‌دهد که اگر کسی آن را هر شب انجام دهد به یک سال نرسیده، حالاتی را در وجود خویش مشاهده کرده و وضعیتش تغییر خواهد کرد. بنابراین هر کس هر آن گونه که می‌تواند با آقاجانش صحبت کند بعد از یک سال، مطالبی را با همین چشم ظاهری دنیا خواهد دید.

انتهای پیام/ک

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول