اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون گردشگری شورای شهر سبزوار مطرح کرد

تهیه شناسنامه کامل خانه‌های تاریخی سبزوار

رئیس کمیسیون گردشگری شورای شهر سبزوار با تاکید بر اینکه شناسنامه کامل خانه‌های تاریخی سبزوار تهیه شود، گفت: شهرداری مصوبات شورا در زمینه خرید خانه‌های تاریخی را اجرا کند.

تهیه شناسنامه کامل خانه‌های تاریخی سبزوار

به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار، مسعود پسندیده صبح امروز در نشست کمیسیون گردشگری شورای شهر سبزوار با بیان اینکه متاسفانه شهرداری مصوبات شورای شهر را در زمینه خرید خانه‌های تاریخی اجرا نمی‌کند، اظهار کرد: شهرداری مدعی است که هزینه‌های کافی برای خرید این خانه‌ها را ندارد و به جای اجرای مصوبات شورا اعتبارات را در امورات دیگر مصرف می‌کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر شهرداری باید به سمت تملک خانه افچنگی و سرای معمارزاده سبزوار برود، تصریح کرد: تملک خانه‌های تاریخی توسط شهرداری یک گام بزرگ برای حفظ و حراست از آنهاست و باید مصوبه‌ای در شورا گذاشته شود تا شهرداری در آینده از فروش این خانه‌ها منع شود.

رئیس کمیسیون گردشگری شورای شهر سبزوار با بیان اینکه خانه‌های تاریخی آثار زنده گذشته مردم سبزوار است، گفت: امروز شورای شهر گام‌های بزرگی را برای حراست از این آثار تاریخی برداشته که در آینده ثمرات خوبی برای مردم سبزوار خواهد داشت.

پسندیده با اشاره به برگزاری همایشی تخصصی در زمینه خانه‌های تاریخی و شیوه‌های مرمت آن در این شهرستان یادآور شد: این همایش در روزهای 21 و 22 خرداد ماه جاری و در محل دانشگاه حکیم سبزواری برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه همایش دیگری نیز در همین زمینه در مرداد ماه برگزار می‌شود، ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در این دو همایش از حضور اساتید برتر تاریخ‌شناس و مسئولان سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان بهره خواهیم برد.

عضو شورای اسلامی شهر سبزوار با بیان اینکه امروز طرح‌های گردشگری خوبی را می‌توان در زمینه خانه‌ها و سراهای تاریخی اجرا کنیم، گفت: یکی از کاربری‌های این خانه در حوزه اقتصادی تبدیل آنها به هتل و مهمانسراهای تاریخی است که با جذب سرمایه‌گذار و نظارت بر آنها می‌توان این طرح‌های اقتصادی را که به ظرفیت گردشگری سبزوار نیز کمک می‌کند، اجرا کرد.

پسندیده با اشاره به اینکه متاسفانه امروز عده‌ای سودجو با خرید خانه‌های تاریخی و تخریب آنها اقدام به ساخت برج و ساختمان‌های بلند می‌کنند، اعلام کرد: باید مصوبه‌ای در شورای شهر گذاشته شود تا شهرداری به کسانی که اقدام به خرید خانه‌های تاریخی و تخریب آنها می‌کنند پروانه ساخت ندهد و از هرگونه ساخت‌وساز در زمین این خانه‌ها جلوگیری کند.

وی با بیان اینکه امروز باید تهیه یک شناسنامه کامل از خانه‌های تاریخی سبزوار به عنوان یک امر مهم در دستور کار ادارات باشد، گفت: شورای شهر آمادگی دارد تا در زمینه حفظ آثار تاریخی سبزوار هرگونه کمک و همکاری را داشته باشد.

در این نشست مصوب شد تا کانکسی برای حراست از تپه دامغانی‌های سبزوار در اختیار یگان حفاظت میراث فرهنگی قرار گیرد.

همچنین مصوب شد تا از رئیس میراث فرهنگی سبزوار با ارائه توضیحات برای آثار تاریخی شهر دعوت به عمل آید و مبلغ 200 میلیون تومان نیز برای خرید خانه تاریخی افچنگی و معمارزاده از محل کمیسیون خدمات شهری در اختیار شهرداری قرار گیرد.

انتهای پیام/3138/ر30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول