اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گوهرگانی:

مردم باید در مدیریت بخش کشاورزی بازی داده شوند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با طرح برخی دغدغه‌های آیت‌الله ملک‌حسینی در بحث هدرروی سرمایه‌های بیت‌المال برای تأخیر در اتمام پروژه‌ها، گفت: مردم باید در مدیریت بخش کشاورزی بازی داده شوند.

مردم باید در مدیریت بخش کشاورزی بازی داده شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، جعفر گوهرگانی ظهر امروز در جلسه شورای اداری که با حضور مدیران مستقل، مدیران‌کل واحدهای تابعه و مسئولان دفاتر حوزه نمایندگی ولی‌فقیه این سازمان برگزار شد بر لزوم رفع دغدغه‌های آیت‌الله ملک‌حسینی، نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به دیدار روز قبل خود با آیت‌الله ملک‌حسینی اظهار کرد: پروژه‌ها و طرح‌هایی از ده‌ها سال پیش در این استان شروع شده‌اند که اکنون رها شده و زخمی هستند و موجب هدرروی سرمایه‌های بیت‌المال شده است.

کشاورزان قبل از شروع هر کاری در جریان امور باشند

وی با بیان اینکه نماینده ولی‌فقیه در این استان نگران هدرروی این سرمایه‌ها، افزایش هزینه‌های نگهداری و طولانی شدن زمان بهره‌برداری از این پروژه‌ها است، گفت:‌ اگر چه این کارها در دوران گذشته شروع شدند ولی اکنون از روی ناچاری هم که شده یکی از اولویت‌های این سازمان هستند.

گوهرگانی افزود:‌ یکی از دلایل وجود چنین مشکلاتی در بخش کشاورزی، ضعف در برنامه‌ریزی‌ها است که قبل از شروع یک پروژه نتوانستیم مردم را پای کار بیاوریم که در اجرا در کنار مسئولان باشند.

قائم‌مقام وزیر جهاد کشاورزی در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه اگر قبل از اجرای هر پروژه و طرحی در یک منطقه، اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی لازم را انجام دهیم، مردم بیشتر با جهاد کشاورزی همراه می‌شوند، ابراز داشت:‌ مشارکت حداکثری و احساس تعهد مردم در یک منطقه می‌تواند کیفیت، پایداری و نگهداری از امکانات و تأسیسات یک پروژه را بالا ببرد.

وی تأکید کرد: ‌تک تک کارکنان کارشناسان و مدیران موظف هستند در این‌باره دغدغه داشته باشند و برای جلوگیری از کارهای غیرکارشناسی و افزایش مشارکت مردم در همراهی با اجرای یک پروژه تلاش کنند و دغدغه داشته باشند.

متولی بخش کشاورزی در استان کهگیلویه و بویراحمد خطاب به همکارانش در این سازمان گفت:‌ باید مردم در مدیریت بخش کشاورزی به بازی گرفته شوند و مشارکت داده شوند تا ضمن افزایش بهره‌وری، شاهد سرقت‌ها، استهلاک و فرسوده شدن امکانات و تأسیسات پروژه‌ها در بخش‌های مختلف نباشیم.

گوهرگانی توضیح داد: قبل از شروع هر کاری عمران و آبادانی در روستا‌ها و مناطق با کار کارشناسی، ابتدا مردم را در جریان قرار دهیم و با فرهنگ‌سازی انتظاراتمان را شفاف با مردم در میان بگذاریم تا بتوانیم موفق‌تر باشیم.

وظایف حوزه نمایندگی ولی‌فقیه منحصر به برپایی نماز نشود

وی با اشاره به سال همدلی و همزبانی، دولت و ملت تصریح کرد: افزایش تعامل با مردم، اطلاع‌رسانی شفاف و همراهی و مشارکت بیشتر کشاورزان در برنامه‌ها، مصداقی عملی در راستای تحقق شعار سال از سوی مقام معظم رهبری است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به ظرفیت بالای روحانیت و حوزه نمایندگی ولی‌فقیه خاطرنشان کرد: نباید تصور کنیم که کار حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی صرفا برپایی نماز جماعت و چند جشن مذهبی است بلکه باید نقش پررنگی ایفا کنند و این سازمان را در رسیدن به اهدافش کمک کنند.

وی همچنین از مدیران و کارشناسان جهاد کشاورزی خواست تا از ظرفیت حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در مسائل مختلف به‌ویژه در افزایش مشارکت و همراهی مردم، بهره بگیرند.

انتهای پیام/82005/ک40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول