اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی اقلید خبر داد

کاشت کلم به‌صورت نشا در 200 هکتار از اراضی کشاورزی اقلید

مدیر جهاد کشاورزی اقلید از کاشت کلم به‌صورت نشا در 200 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان در سال زراعی جاری خبر داد.

کاشت کلم به‌صورت نشا در 200 هکتار از اراضی کشاورزی اقلید

سید ماشاالله حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اقلید اظهار داشت: اقلید باوجود 145 هزار هکتار اراضی کشاورزی و تولید محصولات عمده زراعی مانند گندم، جو، سیب‌زمینی و چغندرقند و محصولات باغی ازجمله سیب، انگور، بادام، گردو و هلو یکی از قطب‌های اصلی کشاورزی استان فارس و کشور است.

وی با اشاره به آغاز کاشت محصولات سبزی و صیفی در اراضی کشاورزی اقلید عنوان داشت: کاشت کلم به‌صورت نشا از نیمه دوم اردیبهشت‌ماه سال جاری در این شهرستان آغاز شده است که در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی و مصرف بهینه منابع انرژی با سیستم آبیاری نوین آبیاری می‌شود.

حسینی به مشکل خشک‌سالی اشاره و تصریح کرد: با توجه به اینکه کاشت کلم به آب قابل‌توجهی نیاز دارد سطح زیر کشت این محصول در اقلید با کاهش 50 هکتاری نسبت به سال گذشته در 200 هکتار از اراضی دشت نمدان این شهرستان کشت می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی اقلید بیان داشت: در سال زراعی گذشته حدود 170 تن کلم در این شهرستان برداشت که 100 تن به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس صادر و حدود 70 تن در بازار داخلی مصرف شد.

حسینی در پایان سخنان خود با اشاره به اهمیت طرح پایلوت تغذیه در امنیت غذایی و طعم، کمک به بستر خاک و افزایش ماده آلی یا غنی‌سازی مناسب از اجرای طرح پایلوت ماده آلی خاک در زراعت‌های متعدد در 20 نقطه این شهرستان بااعتباری بالغ‌بر 500 میلیون ریال خبر داد.

انتهای پیام/2448/گ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول