اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور اتاق بازرگانی کرمانشاه:

نواقصی در دل قانون بهبود فضای کسب و کار وجود دارد

مشاور اقتصادی اتاق بازرگانی استان کرمانشاه گفت: قانون بهبود فضای کسب و کار در برخی از بخش‌ها نواقصی دارد.

نواقصی در دل قانون بهبود فضای کسب و کار وجود دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، سهراب دل‌انگیزان صبح امروز در پنجاه‌ویکمین نشست حلقه‌های مفقوده اقتصاد در اتاق بازرگانی اظهار کرد: نواقصی در دل دو بخش قانون بهبود فضای کسب و کار وجود دارد.

وی با بیان اینکه این قانون در مجموع خوب ارزیابی می‌شود، به نواقص موجود آن اشاره کرد و فروش واحدهای دارای بدهی با 20 درصد قیمت واقعی واحد و عدم شرکت صاحبان واحدها در مزایده را یکی از این نواقص دانست.

مشاور اقتصادی اتاق بازرگانی استان کرمانشاه ادامه داد: نقصی دیگری که در این قانون وجود دارد این است که برای استمهال نیز شرایطی در نظر گرفته شده که برای واحدهای تولیدی موانع بعدی را ایجاد می‌کند.

دل‌انگیزان اشاره‌ای به فعالیت کمیسیون‌های اتاق بازرگانی داشت و افزود: این کمسیون‌ها می‌توانند به شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی نیز مشاوره کارشناسی دهند، زیرا بسیاری از خروجی‌های شورای گفت‌وگو در نهایت هم در استان قابلیت اجرایی دارد و هم بعضا به اتاق تهران ارجاع می‌شود.

وی تصریح کرد: کمیسیون‌های اتاق بازرگانی باید مسئله‌محور باشند، در غیر این‌صورت به بی‌راهه کشیده می‌شوند.

مشاور اقتصادی اتاق بازرگانی استان کرمانشاه لزوم استفاده از نیروی ادارات در این کمیسیون‌ها را مورد تاکید قرار داد و گفت: با این کار تا ابتدا طرح موضوعی دقیق صورت می‌گیرد و بعد برای آن راهکار در نظر گرفته می‌شود.

دل‌انگیزان با اشاره به مذاکرات هسته‌ای، متذکر شد: به‌زودی نتیجه مذاکرات هسته‌ای مشخص می‌شود که شرایط کشور را در بسیاری از زمینه‌ها تغییر خواهد داد، از جمله بورس، ارز، نفت و... که حتما باید برای آن برنامه داشته باشیم.

*قانون رفع موانع تولید کمکی به بهبود وضعیت تولید نمی‌کند

یکی دیگر از مشاوران اقتصادی اتاق بازرگانی استان کرمانشاه نیز این جلسه گفت: قانون رفع موانع تولید و بهبود فضای کسب و کار آن‌قدر قید و بند دارد که در نهایت کمکی به واحدهای تولیدی نخواهد کرد.

کیومرث سهیلی معتقد است که چون کلیات این قانون تصویب شده باید نواقص موجود را در قالب آیین‌نامه‌ها رفع کرد.

وی در مورد فعالیت کمیسیون‌های اتاق بازرگانی نیز بیان داشت: باید مسائلی که در کمیسیون‌ها مطرح می‌شود بر اساس مشکلات روز فعالان اقتصادی و با حضور اساتید و دانشگاهیان باشد.

به گفته این استاد دانشگاه، این مسائل می‌تواند حتی به موضوع پروژه‌ها و پایان‌نامه‌های دانشگاهی تبدیل شود تا کار کارشناسی و پژوهشی بیشتری روی آن صورت گیرد.

انتهای پیام/2700/ع30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول