اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور قائم مقام وزیر بهداشت انجام شد

از انجام نسخه‌نویسی الکترونیک تا دیدار با مسئولان پاوه

نسخه‌نویسی الکترونیک با حضور قائم مقام وزیر بهداشت و درمان در امور دانشگاه‌ها در شهرستان پاوه آغاز شد.

از انجام نسخه‌نویسی الکترونیک تا دیدار با مسئولان پاوه

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، نسخه آزمایشی نسخه‌نویسی الکترونیک با حضور سید حسن امامی‌رضوی، قائم مقام وزیر بهداشت و درمان در امور دانشگاه‌ها در مرکز بهداشتی شماره 2 شهرستان پاوه آغاز شد.

در این شیوه نسخه‌نویسی، پزشک اطلاعات بیمار را از طریق پرونده الکترونیک سلامت دریافت کرده و پس از انجام معاینات، تمام اقدامات درمانی انجام و داروهای تجویز شده در پرونده الکترونیک بیمار ثبت می‌شود.

بیمار پس از مراجعه به داروخانه، داروهای ثبت شده در پرونده را دریافت می‌کند و در مراحل بعدی این طرح و روند نسخه‌نویسی الکترونیک به بخش خصوصی شامل مطب‌ها و داروخانه‌ها نیز تعمیم داده خواهد شد.

امامی‌رضوی در سفر کاری خود به شهرستان پاوه، گفت: با همت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و بنیاد برکت تل وابسته به ستاد اجرای فرمان امام خمینی (ره)، پرونده الکترونیک سلامت در شهرستان پاوه مستقر شده از لحاظ سخت‌افزار و نرم‌افزار آموزش لازم داده شده است.

به گفته وی، پرونده الکترونیک سلامت اطلاعات را به‌روز می‌کند، سطح آموزش را بالا برده و حوزه ارائه خدمات عملکرد را بهتر و قابل پایش می‌کند.

قائم مقام وزیر بهداشت و درمان در امور دانشگاه‌ها افزود: پرونده الکترونیک سلامت برای مدیران بالا دست کمک می کند تا عملکرد ذی‌نفعان را پایش کند و در عین حال خدمات را برای مردم پیشرفته می‌کند.

این مسئول با بیان اینکه در گذشته بسته خدمات محدود بود و زیرساخت‌ها اجازه نمی‌داد، تاکید کرد: پرونده الکترونیک خدمات را برای ما گسترده‌تر می‌کند.

وی توسعه در سطح اول و افزایش خدمات به سطح دوم و سوم را مهم عنوان کرد و گفت: این شرکت امکاناتی که فراهم کرده را در سطح گسترده ارتقاء می‌دهد.

امامی‌رضوی ادامه داد: امکانات فعلا فراهم شد و با همت مسئولان امکانات به سطوح دیگر هم می‌رسد و این امکانات که در اختیار مردم قرار می‌گیرد به افزایش سطح سلامت آنها کمک قابل توجهی می‌کند.

قائم مقام وزیر بهداشت و درمان در امور دانشگاه‌ها تصریح کرد: در سطحی که برنامه‌ریزی کردیم همچون مراقبت‌های مادر و کودک این سطح اجرا می‌شود.

وی ارائه خدمات را یک فرآیند تدریجی برشمرد و متذکر شد: طرح پرونده سلامت در سطحی که فعالیت کرده موفق بوده و به دنبال ارتقای آن هستیم.

قائم مقام وزیر بهداشت و درمان در امور دانشگاه‌ها با امام جمعه پاوه و مسئولان بهداشتی این شهرستان دیدار کرد.

در این نشست مسئولان کشوری و محلی به بررسی مشکلات شهرستان پاوه در حوزه سلامت پرداختند.

ماموستا ملا قادر قادری، امام جمعه پاوه در این دیدار با تاکید بر اینکه یکی از مطالبات جدی مردم شهرستان تسریع در ساخت بیمارستان این شهرستان است، عنوان کرد: برای رفع برخی موانع و ادامه ساخت بیمارستان، مسئولان باید تلاش کنند.

قائم مقام وزیر بهداشت و درمان در امور دانشگاه‌ها نیز در این برنامه خواهان استمرار و نظارت بیشتر بر طرح تحول نظام سلامت شد.

وی مهم‌ترین موضوع در این زمینه را رضایت مردم دانست و گفت: با توجه به مرزی بودن و قرار گرفتن شهرستان پاوه در منطقه محروم، باید خدمات بیشتری به مردم این منطقه ارائه شود.

وی پیشرفت طرح سلامت در شهرستان پاوه را موفق و مطلوب ارزیابی کرد و گفت: در شهرستان‌های دیگر شاهد این پیشرفت نبوده‌ایم.

انتهای پیام/2700/ق40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول