اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  جامعه, خانواده و جوان

بازداشت خشونت آمیز دختر سیاه پوست پلیس تگزاس را گرفتار کرد

طبق گزارش های که «جنبش مردمی ایکس مالکوم» ، یک سازمان ضد نژادپرستی در ماه می 2013 منتشر کرده است، تخمین زده می شود که در سال 2013 در هر 28 ساعت یک آمریکایی توسط پلیس یا نیروهای امنیتی کشته شده است.

بازداشت خشونت آمیز دختر سیاه پوست پلیس تگزاس را گرفتار کرد

 تصاویر ویدیویی که به تازگی منتشر شده منجر به انتقاد از پلیس تگزاس شده است. در این تصاویر، افسران پلیس در ایالت تگزاس یک دختر 14 ساله سیاه پوست را با خشونت و بدرفتاری بازداشت می کنند. این ویدئو در شبکه های اجتماعی از جمله یوتیوب منتشر شده است.

به گزارش خبرگزاری ها این ویدئو صحنه بازداشت دختر سیاه پوست را توسط «اریک کِیس بولت»، افسر پلیس شهر مک‌ کینی در ایالت تگزاس نشان می دهد. در این تصاویر مشخص است که این افسر سفید پوست پلیس با خشونت بر سر چند نوجوانان سیاه پوست فریاد می ‌زند و به آنان دستور می‌دهد روی زمین دراز بکشند. این افسر با گرفتن موهای دختر نوجوان و سیاه پوست با خشونت و بد رفتاری وی را به زمین می کوبد و به او دستبند می ‌زند. پیش از این اقدام، افسر سفید پوست دیگری با بیرون آوردن اسلحه خود، آن را به سوی دو نوجوان نشانه می ‌گیرد که قصد کمک به دختر سیاه پوست را داشتند.

این دو نوجوان پس از تهدید پلیس و دیدن خشونت افسران از محل درگیری می گریزند اما افسری که دختر نوجوان را بر روی زمین انداخته است، روی کمر او می نشیند تا از بلندشدنش جلوگیری کند. تعدادی از مردم هم در همین محل که عمدتا سیاه پوست هستند به رفتار پلیس اعتراض می کنند اما پلیس به تهدید تلاش می کند که آنها را پراکنده کند. در این تصاویر حتی مشخص است که افسر پلیسی که بر روی کمر دختر نوجوان نشسته است فردی را که در حال فیلمبرداری از این صحنه است، تهدید می کند.

پلیس اعلام کرده است که افسران پلیس به خاطر گزارشی مبنی بر ایجاد مزاحمت چند نوجوان به آن منطقه اعزام کرده است. طبق بیانیه پلیس، افسران برای بررسی مزاحمت این نوجوان ها  در درون یک استخری محلی به منطقه اعزام شده اند. پلیس گفته است که این نوجوانان سیاه پوست ساکنان آن منطقه نبودند و اجازه حضور در آنجا را نداشتند به همین علت پلیس از آنها خواسته است که محل را ترک کنند اما آنها از اجرای این فرمان سر باز زدند.

اداره پلیس شهر مک‌ کینی اعلام کرده است که تحقیق درباره این حادثه آغاز شده است و در حال حاضر یکی از افسران تا زمانی که نتیجه تحقیقات معلوم شود، در مرخصی اجباری به سر خواهد برد.

اعتراضات به خشونت پلیس علیه نوجوانان سیاه پوست

خانواده این نوجوانان سیاه پوست در شهر مک کینی ایالت تگزاس و چندین سازمان و نهاد مدافع حقوق مدنی سیاه پوستان این برخورد پلیس را نژاد پرستانه عنوان کرده اند و گفتند که پلیس از خشونت بی حد استفاده کرده است.

انجمن ملی برای پیشرفت رنگین پوستان (NAACP) این حادثه را محکوم کرده است و در بیانیه ای اعلام کرده است که خشونت افسران پلیس در حالی بیش از اندازه است که این نوجوانان لباس شنا بر تن داشتند و مشخص بوده که مسلح نیستند. کورنل ویلیام بروکس، رئیس انجمن ملی برای پیشرفت رنگین پوستان گفته است: «شدت عمل بیش از اندازه علیه یک دختر 14 ساله سیاه پوست که غیر مسلح بودن او کاملا مشخص است تکان دهنده است. ما خواستار آنیم که تحقیقاتی تمام و کمال درباره افسران اداره پلیس مک‌ کینی انجام شود.»

خانواده این نوجوانان هم از مقامات قضایی خواستار رسیدگی به موضوع خشونت پلیس علیه فرزندانشان شده اند و گفتند که باید تحقیقات مستقلی در این زمینه انجام شود.

در ماه گذشته هم انتشار ویدئویی که خشونت  پلیس شهر لس آنجلس با یک زن سیاه پوست و باردار را نشان می داد منجر به انتقادهایی علیه پلیس آمریکا شد. چارلنا کوکس، زن 29 ساله ای که در این ویدئو است توسط پلیس روی زمین می افتد و نیروهای پلیس با وضعیت بدی به وی دستبند  می زنند و او را بازداشت می کنند.

پلیس او را به مقاومت در برابر بازداشت متهم کرده است. پلیس زمانی وی را میخواهد بازداشت کند با یک زن دیگر بر سر جای پارک و تصادف رانندگی درگیر شده بود. اتحادیه آزادی های مدنی آمریکا این رفتار پلیس را نژادپرستانه خوانده است و اعلام کرده که بازداشت این زن انگیزه نژادپرستی داشته است.

طبق گزارش هایی  سازمان های غیر دولتی و غیر انتفاعی در آمریکا آمار مربوط به قتل سیاه پوستان توسط پلیس بیش از چیزی که نهادهای دولتی و یا گلیس فدرال این کشور اعلام می شوند. طبق گزارش های که «جنبش مردمی ایکس مالکوم» ، یک سازمان ضد نژادپرستی در ماه می 2013 منتشر کرده است، تخمین زده می شود که در سال 2013 در هر 28 ساعت یک آمریکایی توسط پلیس یا نیروهای امنیتی کشته می شوند

 در حالی که طبق گزارش های قبلی این سازمان، تا قبل از جولای سال 2012، هر 40 ساعت یک سیاه پوست در آمریکا کشته می شد. طبق همین گزارش، 41 درصد از کسانی که از سال 2009 تا سال 2013 با اسلحه شوکر پلیس کشته شده اند، سیاه پوست بودند و این در حالی است که سیاه پوستان در این مدت تقریبا 13 درصد از جمعیت آمریکا را تشکیل می دانند.

منبع: دیدبان امریکا

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول