اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد استان آذربایجان‌شرقی:

5 هزار نیازمند آذربایجان‌شرقی فاقد مسکن هستند/ 3 هزار نوعروس در انتظار دریافت جهیزیه

مدیرکل کمیته امداد استان آذربایجان‌شرقی گفت: 5 هزار نیازمند، فاقد مسکن بوده و 3 هزار نوعروس نیز در انتظار دریافت جهیزیه هستند.

5 هزار نیازمند آذربایجان‌شرقی فاقد مسکن هستند/ 3 هزار نوعروس در انتظار دریافت جهیزیه

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حسین دشتی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: مدیریت احسان و نیکوکاری در جامعه، تقویت و ترویج و گسترش فرهنگ احسان، انفاق و همدردی‌های اجتماعی، ایجاد روحیه همکاری، تعاون و همکاری در جامعه، ایجاد زمینه مساعد برای توجه اغنیا به مشکلات نیازمندان و بهره‌برداری از فضای معنوی ایجاد شده در مناسبت‌های این ماه از اهداف برگزاری جشن رمضان است.

وی با اشاره به اینکه ویژه برنامه‌های این نهاد در ماه مبارک رمضان با محوریت مراکز نیکوکاری مساجد است، خاطرنشان کرد: ارائه سفره‌های افطاری در مساجد، ثبت‌نام از حامیان ایتام نیازمند و دریافت جیره خشک، کفارات و زکات فطریه از دیگر برنامه‌های این نهاد در ماه مبارک رمضان است.

دشتی خاطرنشان کرد: در طول ماه مبارک رمضان بازارچه خیریه رمضان در محوطه مصلای اعظم کلان‌شهر تبریز دایر و توانمندی‌های مددجویان تحت حمایت در 50 غرفه به معرض نمایش گذاشته می‌شود.

دشتی با بیان اینکه هفته اطعام و اکرام همزمان با سالروز میلاد امام حسن مجتبی (ع) و شهادت ابوالایتام حضرت علی (ع) برگزار می‌شود، اضافه کرد: یکی دیگر از برنامه‌های این نهاد در ماه مبارک رمضان اطعام و افطاری به نیازمندان و ایتام با مشارکت خیران است.

وی با بیان اینکه 6 هزار فرزند یتیم در استان، تحت حمایت این نهاد قرار دارند، یادآور شد: خیرین نیکوکار می‌توانند با مشارکت در طرح اکرام ایتام و با مساعدت حداقل 300 هزار ریالی حامی یک یا چند یتیم شوند.

مدیرکل کمیته امداد استان آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه 5 هزار نیازمند، فاقد مسکن بوده و 3 هزار نوعروس نیز در انتظار دریافت جهیزیه هستند، گفت: از مردم سخاوتمند و خیران نوع‌دوست آذربایجان‌شرقی درخواست می‌کنیم با مساعدت نقدی و غیر نقدی خود به نیازمندان، در این امر خداپسندانه شرکت کنند.

وی از اجرای طرح مفتاح‌الجنه در طول ماه رمضان خبر داد و خاطرنشان کرد: در این طرح مسئولان و خیران استان از خانواده نیازمندان بازدید کرده و مساعدت‌های لازم را به عمل می‌آورند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان‌شرقی ادامه داد: تکریم فقرا و نیازمندان، ایجاد زمینه لازم برای همنشینی و مصاحبت با فقرا برای خیران، مسئولان و آشنایی بیشتر آنها با زندگی افراد تهی‌دست، ایجاد حس همدلی در بین اقشار مختلف جامعه و تحکیم روابط عاطفی با آنها، آشنایی با نظرات، پیشنهادات مسئولان و سنجش اثر بخشی خدمات امداد، جلب کمک‌ها برای رفع و کاهش مشکلات فقراء به ویژه مددجویان تحت حمایت از اهداف طرح مفتاح‌الجنه است.

دشتی هدف از برگزاری طرح‌های ویژه ماه مبارک رمضان توسط این نهاد را معرفی طرح‌ها و برنامه‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) با رویکرد توانمندسازی نیازمندان به ویژه در زمینه اشتغال، عمران و فرهنگی اعلام کرد و گفت: به منظور استفاده از فضای معنوی جامعه در ماه مبارک رمضان برای ترغیب و جذب بیشتر خیران و حامیان، طرح‌های مشارکت‌ مردمی به ویژه طرح‌های اکرام، طاها، محسنین،کوثر، یاسین، شفاء و همیان مولا در این ماه مبارک اجرا می‌شود.

دشتی تاکید کرد: ماه مبارک رمضان، ماه نزول برکت و ماه گشوده شدن درهای رحمت به روی بندگان و آمرزش گناهان است ماهی که در آن انسان‌ها در چشمه زلال غفران الهی فرصتی برای آمرزش خود می‌یابند و میهمان ضیافت الهی هستند.

وی بیان داشت: در سنوات گذشته با جلوه‌های انسان دوستی و تصنیف مهربانی خیرین و نیکوکاران و در فضای روحانی و ملکوتی ماه مبارک رمضان شاهد خلق صحنه‌های بدیع و به‌یاد ماندنی در ضیافت رمضان بودیم.

به گزارش خبرگزاری فارس، شماره تلفن‌های 35563249- 34769070 و سامانه پیامک 30001274 و شماره حساب 0105583132001 نزد بانک ملی شعبه مرکزی تبریز برای دریافت کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم و خیرین نیکوکار اعلام می‌شود.

انتهای پیام/60002/و40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول