اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی  /  انرژی اتمی

رایزنی‌های هسته‌ای در ۲ سطح کارشناسان و بین معاونان ظریف و موگرینی در وین در جریان است

در ادامه رایزنی‌های هسته‌ای در وین نشست‌های معاونان و کارشناسان در هتل پله کوبورگ این شهر در راستای ادامه نگارش پیش‌نویس برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در جریان است.

رایزنی‌های هسته‌ای در ۲ سطح کارشناسان و بین معاونان ظریف و موگرینی در وین در جریان است

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، امروز (یکشنبه) در ادامه رایزنی‌های هسته‌ای که از روز سه‌شنبه با نشست کارشناسان در شهر وین آغاز شده، نشست‌های معاونان و کارشناسان در هتل پله کوبورگ شهر وین در راستای ادامه نگارش پیش نویس برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در جریان است.

بر همین اساس نشست کارشناسان از ساعت 9 صبح به وقت محلی (11:30 به وقت تهران) آغاز و معاونان وزیر خارجه ایران و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز از ساعت 9:30 به وقت محلی (12 به وقت تهران) به گفت‌وگو نشستند.

دور جدید رایزنی‌های هسته‌ای در وین از روز سه‌شنبه هفته گذشته 19 خرداد ماه در شهر وین با نشست کارشناسان آغاز شد و روز چهارشنبه نیز معاونان وزیر خارجه ایران و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به گفت‌وگو نشستند و روز پنجشنبه نیز نشست سه جانبه‌ای با حضور معاونان وزرای خارجه ایران و آمریکا و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برگزار شد.

روز جمعه نشست عمومی ایران و 1+5 (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه، چین و آمریکا) در سطح معاونان و مدیران کل سیاسی در وین برگزار و پس از آن سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان وزیر خارجه ایران با نمایندگان سه کشور اروپایی در 1+5 به صورت چهارجانبه به گفت‌وگو نشستند.

معاونان ظریف پس از آن با نمایندگان روسیه و چین به صورت دوجانبه رایزنی کردند.

روز گذشته (شنبه) نیز رایزنی‌های سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی و هلگا اشمیت معاونان وزیر خارجه و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و همچنین نشست کارشناسان در شهر وین در جریان بود.

دهم تیر ماه پایان ضرب الاجل تمدید هفت ماهه توافقنامه ژنو است. ایران و شش کشور به همراه مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سوم آذر ماه 93 این مذاکرات را برای حصول توافق جامع هسته‌ای به مدت 7 ماه تمدید کردند و در 13 فروردین ماه در شهر لوزان سوئیس بعد از 9 روز رایزنی فشرده به راه‌حل‌هایی در راستای توافق جامع دست یافتند.

مذاکرات در وین در حالی در جریان است که جان کری وزیر خارجه آمریکا در گفت‌وگویی در خصوص این مذاکرات گفت: «ما بر روی شمار غیرقابل باوری از موضوعات کار می‌کنیم. هنوز چیزهای زیادی پیش رو داریم. خیلی چیزها پیش روی خود داریم.»

وی افزود: «من هرگز نمی‌گویم خوشبین هستم من همیشه می‌گویم که امیدوارم. من امیدوارم. آیا ممکن است به توافق برسیم؟ قطعاً ممکن است. آیا امکان شکست مذاکرات وجود دارد؟ بله.»

مقامات ایرانی نیز همواره اعلام کرده‌اند در صورت حسن نیت طرف مقابل و دست برداشتن از زیاده‌خواهی‌ها حصول توافق امکانپذیر است.

انتهای پیام/

 

                                    دریافت خبرنامه ایران در جهان

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول