اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار سقز:

سرمایه‌‌گذاری کلید رفع بیکاری است

معاون استاندار کردستان و فرماندار ویژه شهرستان سقز گفت: بیکاری مشکل بزرگ استان و سرمایه‌گذاری یکی از مهمترین راهکارهای رفع این مشکل است.

سرمایه‌‌گذاری کلید رفع بیکاری است

به گزارش خبرگزاری فارس از سقز، علی اکبر ورمقانی امشب در جلسه شورای خدمات سرمایه‌گذاری شهرستان سقز گفت: باید در راستای نهادینه کردن سرمایه‌گذاری تلاش کرد تا اشتغال و رونق کسب و کار بیش‌تری رخ دهد.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری در حوزه معادن اضافه کرد: سرمایه‌گذاران این حوزه سعی کنند از طریق دلال‌بازی و واسطه‌گری وارد نشوند، بلکه جهت تسهیل در سرمایه‌گذاری به بخشداری‌ها و فرمانداری مراجعه کنند.

معاون استاندار کردستان و فرماندار ویژه شهرستان سقز گفت: بیکاری مشکل بزرگ استان و سرمایه‌گذاری یکی از مهم‌ترین راهکارهای رفع این مشکل است.

ورمقانی با اعلام اینکه، یک فرد سرمایه‌گذار اهل کشور عراق قصد سرمایه‌گذاری آهن اسفنجی را در این شهرستان دارد، خاطرنشان کرد: هر گونه موانع سرمایه‌گذاری در برابر سرمایه‌گذاران رفع خواهد شد.

وی عدم مشارکت بانک‌ها در طرح‌های سرمایه‌گذاری را از مشکلات سرمایه‌گذاری عنوان و خواستار افزایش سقف وام‌های پرداختی از سوی بانک‌های استان و شهرستان‌ها شد.

رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی و دبیر مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان کردستان هم با اشاره به تشکیل مراکز خدمات سرمایه‌گذاری در استان و شهرستان‌ها اظهار کرد: گزارش عملکرد این مراکز به وزارت کشور ارسال خواهد شد.

حسین دهقانی با بیان اینکه، فضا برای جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی در کردستان فراهم است، عنوان کرد: در صورتی که قوانین رفع موانع تولید رقابت‌پذیر به تصویب مجلس برسد، فضا بهتر هم خواهد شد.

وی یادآور شد: یکی از دلایل عدم موفقیت سرمایه‌گذاری، ناآشنا بودن سرمایه‌گذاران و مراکز خدمات سرمایه‌گذاری با قوانین است.

جمال توپچی نماینده اتاق بازرگانی هم با بیان اینکه، بهبود کسب و کار از وعده‌های دولت تدبیر و امید بود، یکی از مشکلات پیرامون عدم بهبود فضای کسب و کار را بروکراسی اداری و عدم تمکین بانک‌ها به بخشنامه‌های بانک مرکزی برشمرد.

نادر اردلان معاون اشتغال و کارآفرینی اداره‌کل تعاون کار و رفاه اجتماعی هم خواستار حمایت از مشاغل خرد و کوچک شد.

مشاور سرمایه‌گذاری استاندار کردستان هم خواستار تلاش ادارات در جهت رشد فرهنگ سرمایه گذاری و آماده‌سازی بسترها و زیرساخت‌های لازم شد.

رامین اسدی، کمبود زمین و نبود طرح جامع و به‌ویژه بسته‌های سرمایه‌گذاری را از مشکلات سرمایه‌گذاری در کردستان عنوان و تصریح کرد: بسته‌های سرمایه‌گذاری، موتور و محرک سرمایه‌گذاری هستند.

وی تصریح کرد: بدنه کارشناسی ادارات با بحث سرمایه‌گذاری و ضرورت آن آشنا نیستند و این موضوع موجب فرار سرمایه‌گذار خواهد شد.

اسدی یکی از طرح‌های در دست اقدام را طرح مشارکت مردم در راه‌اندازی کسب و کار در روستاها برشمرد و اعلام کرد: تعاونی‌های خرد با پس‌اندازهای خود تاکنون 9 میلیارد و 200 میلیون ریال خودیاری پس‌انداز و 230 میلیارد ریال تسهیلات بدون وثیقه از بانک‌ها دریافت کرده‌اند.

انتهای پیام/79002/ج30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول