اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار سیستان و بلوچستان:

زمینه برای مشارکت زنان در عرصه‌های مدیریتی فراهم شد

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در حال حاضر زمینه برای حضور بانوان در عرصه مدیریتی فراهم شده است به همین منظور باید با تعامل و همراهی، رسوبات فکری که مانع پذیرش نقش زنان در حوزه مدیریت‌ها است را بزدائیم.

زمینه برای مشارکت زنان در عرصه‌های مدیریتی فراهم شد

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان علی اوسط هاشمی صبح امروز در دیدار با معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی حوزه معاونت رئیس جمهور در امور زنان و خانواده اظهار داشت: در سیستان و بلوچستان آغاز خوبی برای حضور بانوان در عرصه مدیریتی فراهم شده که باید خودشان این شرایط را استمرار بخشیده و از این فرصت برای ایفای نقش فعال استفاده کنند.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: باید رسوبات فکری که مانع پذیرش نقش زنان در حوزه مدیریت‌ها است را بزدائیم و همراهی و تعامل برای نقش‌پذیری زنان در لایه‌های مختلف اجتماع را گسترش دهیم.

وی با تأکید بر توجه به زنان زندانی و حمایت از آنها در زمینه‌های مختلف افزود: باید زمینه‌ای فراهم شود تا فرزندان زندانیان در مهدکودک‌های سطح شهر حضور یابند و از حالت ایزوله خارج شوند.

این مسئول از پیشرفت بیش از 90 درصدی عملیات احداث زندان ایرانشهر خبر داد و گفت: با تکمیل شدن زندان ایرانشهر تمام زندانیان سیستان و بلوچستان که در زندان‌های کشور در بند به سر می‌برند به این مکان منتقل می‌شوند که این خود زمینه ملاقات خانواده‌ها را با زندانیان آسان‌تر می‌کند.

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی حوزه معاونت رئیس جمهور نیز در این دیدار از توجه ویژه استاندار به ایجاد فرصت حضور زنان در عرصه‌های مدیریتی استان قدردانی کرد و گفت: امیدواریم توجه به بهره‌مندی از توان زنان در همه سطوح کشور در عمل مشاهده شود.

اطهره نژادی با اشاره به دلیل حضور در این استان افزود: به منظور پایش برنامه‌های مشترک معاونت امور زنان و خانواده‌های ریاست جمهوری با دستگاه‌های اجرایی و سمن‌ها به استان آمده‌ایم و به طور خاص رصد اجرایی طرح توانمندسازی خانواده‌های زندانیان را در نظر داریم.
وی به مشکلات خاص زنان زندانی و فرزندان آنها اشاره کرد و گفت: حضور فرزندان یک تا 6 ساله در زندان‌ها ممکن است، زمینه آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی را در آینده فراهم کند و از نظر ما ضروری است که دستگاه‌های مرتبط با ما همکاری بیشتر به دوراندیشی و طراحی برنامه‌های لازم در زمینه ایجاد فضای مناسب برای فرزندان زنان زندانی داشته باشند.

اطهره نژادی افزود: پروژه‌های دستگاهی امور زنان در سیستان و بلوچستان در زمینه افزایش پوشش تحصیلی دختران، آسیب‌شناسی روانی اجتماعی دختران دانش‌آموز دوره متوسطه و بهبود وضعیت آموزشی، بهداشتی دانش‌آموزان مناطق محروم، تقویت شیوه‌های ارتباطی دانش‌آموزان، اولیا، مهارت‌های زندگی دانش‌آموزان کم‌توان ذهنی هستند.

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی حوزه معاونت رئیس جمهور ادامه داد: آموزش سامان‌دهی زنان تسهیل‌گر روستایی و عشایر، توسعه صندوق‌های اعتباری خرد، آموزش مشاوره قالی‌بافان و روستائیان در قالب تولیدات استاندارد از جمله پروژه‌هایی است که معاونت امور زنان با همکاری دستگاه‌های اجرایی در سیستان و بلوچستان در حال اجرا دارد.

انتهای پیام/3139/ت40b/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول