اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری کرمانشاه:

وسایل نقلیه مشمول حریم خصوصی نیست‌/برخورد با روزه‌خواری در ماه رمضان توسط پلیس

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با بیان اینکه وسایل نقلیه مشمول حریم خصوصی نیست، گفت: خودرو یک محیط عمومی است.

وسایل نقلیه مشمول حریم خصوصی نیست‌/برخورد با روزه‌خواری در ماه رمضان توسط پلیس

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، نشست هم‌اندیشی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کرمانشاه ظهر امروز با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، فرمانده سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص) استان، رئیس کل دادگستری استان، فرمانده انتظامی استان و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی مربوطه برگزار شد.

این نشست به‌منظور بررسی و تشریح برنامه‌ها و اقدامات ویژه ماه مبارک رمضان و برنامه‌های اجرایی سال 94 در حوزه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کرمانشاه انجام گرفت و هر کدام از مسئولان مربوطه به بیان نظرات و پیشنهادات خویش پرداختند.

*"عیسی به دین خود، موسی به دین خود" یک شعار انگلیسی است

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در این نشست با بیان اینکه فضای خوبی برای اجرای امر به معروف و نهی از منکر وجود دارد، جمله "عیسی به دین خود، موسی به دین خود" را یک شعار انگلیسی بیان کرد.

وی با تاکید بر اینکه همه باید به وظایف خود درست عمل کنند، متذکر شد: اجرای امر به معروف و نهی از منکر باید همیشگی باشد و دستگاه قضایی در این زمینه همیشه آمادگی دارد.

عدالت‌خواه در مورد قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، اعلام کرد: این موضوع باید در روزنامه رسمی چاپ شود تا قابل اجرا شود و با این قانون، ستاد امر به معروف و نهی از منکر تغییر می‌کند.

این مسئول به موضوع روزه‌خواری نیز اشاره کرد و گفت: بنا بر ماده 637 مجازات اسلامی، هرکس به‌صورت علنی تظاهر به فعل حرام کند، برای تجاهر به فسق نیز مجازات تعزیری جداگانه‌ای دارد.

عدالت‌خواه ارائه آگاهی به افراد براساس دلسوزی را را مورد تاکید قرار داد و بیان داشت: مجازات آخرین راه و اقدام است و نیروی انتظامی برای ارتباط آمران به معروف و ناهیان از منکر باید مقرهای عیان داشته باشد.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه وسایل نقلیه را مشمول حریم خصوصی ندانست و گفت: بنا بر تبصره ذیل ماده 5 قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر پلیس می‌تواند در صورت رعایت نکردن حجاب توسط سرنشینان یک خودرو برخورد قانونی انجام بدهد، چراکه خودرو یک محیط عمومی است.

*برخورد با روزه‌خواری در ماه رمضان توسط پلیس

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه نیز در این جلسه اظهار کرد: نیروی انتظامی در مواردی که دغدغه وجود دارد، اقدامات گسترده‌ای انجام می‌دهد.

سردار منوچهر امان‌اللهی از افزایش تیم‌های پلیس امنیت اخلاقی خبر داد و عنوان کرد: تعداد قابل توجهی پلیس افتخاری نیز به نیروی انتظامی کمک می‌کنند.

این مسئول اولویت اقدامات نیروی انتظامی در ماه مبارک رمضان را جلوگیری از روزه‌خواری برشمرد و تصریح کرد: پلیس تمام تلاش خود را برای برقراری نظم و امنیت در جامعه به‌کار می‌بندد.

انتهای پیام/2700/ل/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول