اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

تخلیه زباله در سراب قنبر کرمانشاه تهدیدی برای سلامتی شهروندان

تخلیه زباله در محدوده سراب قنبر کرمانشاه می‌تواند برای سلامتی مردم، محیط زیست و بهداشت عمومی خطرناک باشد و با وجود بهره‌برداری از سایت بازیافت نخاله، باز هم تمام زباله‌ها در چرخه بازیافت قرار نمی‌گیرد.

تخلیه زباله در سراب قنبر کرمانشاه تهدیدی برای سلامتی شهروندان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، کلان‌شهر کرمانشاه به‌عنوان یک شهر بزرگ و تقریبا پرجمعیت، دارای وسعت جغرافیایی قابل توجهی است و مدیریت امورات شهری در چنین شرایطی نیاز به مدیرانی توانمند، برنامه‌های کاربردی، هم‌دلی مسئولان و مشارکت عمومی دارد.

این شهر با وجود خدمات ارزشمند نظام مقدس جمهوری اسلامی و تلاش ارزشمند برخی مدیران، گاه و بی‌گاه با کمبود، کاستی و مشکلات مختلف مواجه می‌شود و به‌همین دلیل نارضایتی شهروندان را در پی دارد.

یکی از مشکلاتی که در این شهر می‌تواند برای سلامتی مردم، محیط زیست، هوا و بهداشت عمومی خطرناک باشد، زباله‌ها و نخاله‌هایی است که در حومه شهر، به‌ویژه در محدوده سراب قنبر به‌صورت غیرمجاز تخلیه می‌شود.

این محل از گذشته بنا بر سوءمدیریت و یک روال غلط، به‌عنوان محل تخلیه زباله انتخاب شده و هم‌اکنون نیز این ماجرای تاسف‌بار ادامه دارد. با وجود اینکه طی چند مرحله در سال‌های گذشته از فازهای مختلف سایت بازیافت نخاله در کرمانشاه بهره‌برداری شده؛ باز هم بازیافت تمام این زباله‌ها و نخاله‌ها به‌طور کامل در چرخه بازیافت قرار نمی‌گیرد.

خبرگزاری فارس استان کرمانشاه بنا بر رسالت ذاتی خویش به‌عنوان زبان گویای جامعه، این مطالبه عمومی را پیگیری کرده و علت این موضوع را از مسئولان مربوطه جویا شده است.

*ممانعت از تخلیه زباله در حومه شهر کرمانشاه

فرماندار کرمانشاه در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار کرد: برنامه جامع بازیافت یک برنامه مدون و مناسب است و در حال حاضر به‌دنبال رفع موانع و مشکلات موجود برای تکمیل این اقدام هستیم.

فضل‌الله رنجبر ادامه داد: برای جلوگیری از تخلیه نخاله در حومه شهر و آغاز به‌کار سایت بازیافت نخاله، مساعدت‌های لازم صورت گرفته است.

این مسئول با تاکید بر اینکه زباله‌ها نباید در حومه شهر تخلیه شود، تصریح کرد: شهرداری کرمانشاه باید از تخلیه زباله و نخاله جلوگیری کند و هماهنگی‌های لازم را برای ممانعت از این اقدام با مسئولان مربوطه انجام بدهد.

رنجبر با اشاره به اینکه تا چند وقت پیش در مسیر آب‌شوران و در حریم شهری زباله‌های بسیاری تخلیه می‌شد، عنوان کرد: طی جلساتی با مسئولان مربوطه تمهیداتی اتخاذ شد که از این اقدام نادرست جلوگیری شود.

*طرح جامع بازیافت راهکار جلوگیری از تخلیه زباله در حومه شهر کرمانشاه

عضو شورای اسلامی شهر کرمانشاه در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه بیان داشت: تخلیه زباله در محدوده شهری دغدغه خاطر ماست.

خسرو زرافشانی خاطرنشان کرد: انجام طرح جامع بازیافت زباله در کرمانشاه موجب می‌شود از تخلیه زباله در حریم و حومه شهر جلوگیری شود.

این مسئول با اشاره به ورود پیمانکاران جدید در اجرای طرح مذکور، عنوان کرد: در حال حاضر اوضاع تخلیه زباله به‌طور کامل قابل کنترل نیست.

وی مدیریت واحد را چاره اصلی برای پاسخ‌گو بودن در این زمینه اعلام کرد و بیان داشت: مقدمات لازم برای تحقق این امر انجام شده است.

رئیس سابق شورای اسلامی شهر کرمانشاه تاکید کرد: تخلیه زباله‌های عفونی خطرناک‌ترین وضع است که باید در این مورد اقدامات قانونی انجام شود.

*زباله‌ها نباید در حریم و حومه شهر تخلیه شود

عضو دیگر شورای اسلامی شهر کرمانشاه نیز به خبرنگار فارس در کرمانشاه گفت: جمع‌آوری زباله‌های عفونی قبلا در اختیار شهرداری بود.

جواد جعفری به انجام جمع‌آوری این نوع از زباله توسط بخش‌های دیگر اشاره کرد و ادامه داد: این کار توسط همان ارگان‌ها و بخش‌هایی انجام می‌شود که این زباله‌ها را تولید می‌کنند.

وی محیط زیست و شهرداری را اصلی‌ترین نهادهای مرتبط با این موضوع برشمرد و یادآور شد: زباله‌ها نباید در حریم و حومه شهر تخلیه شود، بلکه باید به سایت بازیافت تحویل داده شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرمانشاه دلیل تخلیه زباله در حومه شهر کرمانشاه را نبود مدیریت یک‌پارچه در بخش بازیافت زباله دانست و گفت: ساماندهی این موضوع نیاز به برنامه‌ریزی کارشناسی و همکاری نهادهای مرتبط دارد.

انتهای پیام/2700/ش40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول