اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی  /  سایر حوزه ها

نشست معاونان ظریف و موگرینی در وین تا دقایقی دیگر/شرمن از بعدازظهر به مذاکرات می‌پیوندد

معاونان وزیر خارجه ایران و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تا دقایقی دیگر در وین به گفت‌وگو می‌پردازند و قرار است معاون وزیر خارجه آمریکا نیز بعدازظهر امروز به این مذاکرات بپیوندد.

نشست معاونان ظریف و موگرینی در وین تا دقایقی دیگر/شرمن از بعدازظهر به مذاکرات می‌پیوندد

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، امروز (پنجشنبه) در دومین روز هشتمین دور رایزنی‌های هسته‌ای در راستای ادامه نگارش پیش‌نویس برنامه جامع اقدام مشترک نشست‌های کارشناسی در جریان است.

قرار است سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان وزیر خارجه ایران و هلگا اشمیت معاون فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از ساعت 10 صبح به وقت محلی (12:30 به وقت تهران) برای سومین بار به گفت‌وگو بنشینند. معاونان ظریف و موگرینی دیروز (چهارشنبه) نیز طی دو نوبت صبح و بعدازظهر به نگارش پیش‌نویس برنامه جامع اقدام مشترک پرداختند.

وندی شرمن معاون وزیر خارجه آمریکا و نماینده این کشور در گروه 1+5 نیز ظهر امروز (پنجشنبه) وارد وین می‌شود و از بعدازظهر به مذاکرات جاری در وین خواهد پرداخت.

پس از آنکه وزرای خارجه ایران و 6 کشور (آمریکا، فرانسه، روسیه، چین، انگلستان و آمریکا) به همراه فدریکا موگرینی در سیزدهم فروردین ماه سال جاری پس از 9 روز رایزنی فشرده در شهر لوزان به مجموعه‌ای از راه‌حل‌ها برای حصول توافق جامع دست یافتند، مذاکرات برای نگارش پیش نویس برجام آغاز شد که 6 دور این رایزنی‌ها در شهر وین و یک دور هم در نیویورک و در حاشیه کنفرانس بازنگری معاهده NPT برگزار شد.

دهم تیر ماه سال جاری پایان ضرب الاجل تمدید هفت ماهه توافقنامه ژنو است. ایران و 6 کشور در سوم آذر ماه 1392 در شهر ژنو به توافقی تحت عنوان برنامه اقدام مشترک دست یافتند و این توافقنامه برای حصول توافق جامع دو بار (چهار ماهه و هفت ماهه) تمدید شد.

با اینکه برخی اظهارنظرها از تمدید مذاکرات برای حصول توافق جامع حکایت دارد ولی مقامات ایرانی از جمله ظریف و عراقچی عنوان کرده‌اند که تمدید مذاکرات فعلا مطرح نیست.

انتهای پیام/ 

 

                                           دریافت خبرنامه ایران در جهان

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول