اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

پژوهشگر نظامی سوری در گفت‌وگو با فارس:

ایجاد منطقه بی‌طرف در جنوب سوریه محال است

پژوهشگر امور نظامی سوریه ورود گسترده هواپیماهای بدون سرنشین به عملیات‎های ارتش سوریه به منظور وارد کردن ضربات سهمگین بر پیکره شبه نظامیان را موثر دانست و تاکید کرد که ایجاد منطقه بی‌طرف در سوریه محال است.

ایجاد منطقه بی‌طرف در جنوب سوریه محال است

«علی مقصود» پژوهشگر امور نظامی سوریه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق در خصوص تحولات میدانی سوریه که در برهه اخیر در جبهه‌های مختلف نبرد حاصل شده تاکید کرد که این تحولات نشانه پیشروی‌های ادامه‌دار و قابل توجه نظام دمشق است.

وی افزود: در آینده نزدیک در سطح میدانی شاهد اختلاف فاحش بین دستاوردهای ارتش با دستاوردهای گروه‌های شبه نظامی خواهیم بود همان گونه که بین عملکرد سیاسی دولت سوریه با مواضع سیاسی گروه‌های شبه نظامی و گردانندگان آنها تفاوت زیادی است.
مقصود گفت: درگیری‌های اطراف فرودگاه الثعله و پیشروی‌ها در غرب ریف درعا با تداوم عملیات ارتش در اطراف حضر و نفوذ بیش‌تر ارتش در جنوب به اسرائیل ثابت می‌کند که محاسبات آنها برای ایجاد منطقه بی‌طرف در جنوب سوریه محال است.

تاسیس پایتخت دوم در سوریه محال است

پژوهشگر امور نظامی سوری افزود: گروه‌های شبه نظامی اگرچه از سوی اسرائیل و از طریق خاک اردن کمک‌های بزرگی دریافت کردند اما هرگز موفق به تحقق وضعیتی میدانی نخواهند شد که در نتیجه آن دولت سوریه مجبور باشد بر سر میزهای بین‌المللی طرح ایجاد منطقه بی‌طرف را بپذیرد بنابراین تلاش‌ها برای ایجاد بحرانی سیاسی از طریق اعلام پایتخت دوم در سوریه محال است.

مقصود گفت: ورود گسترده هواپیماهای بدون سرنشین به عملیات‎های ارتش سوریه، اطلاعات لازم برای وارد کردن ضربات سهمگین به پیکره شبه نظامیان را فراهم کرده است و این قضیه کاملا در درگیری‎های اطراف فرودگاه درعا، ریف ادلب و ریف دیر الزور ملموس بود و با تداوم عملیات نظامی در منطقه القلمون رژیم اسرائیل می‎فهمد که نبرد در منطقه تنها با پایان حضور شبه نظامیان در آنجا تمام خواهد شد.

وی افزود:اگر نیروهای ارتش سوریه به طور کامل بر بلندی‌های قلمون مسلط شوند شبه نظامیان راه‌های مهم دریافت کمک از لبنان را از دست می‌دهند کما اینکه راهبرد مرحله آتی از عملیات نظامی شکستن کمر شبه نظامیان در جنوب منطقه قلمون سوریه است و به دنبال آن شاهد عملیات بزرگ ارتش سوریه در جنوب و در عمق مناطقی خواهیم بود که شبه نظامیان در آنجا مستقر هستند.

ائتلاف تروریستی جیش الفتح از هم پاشیده می‌شود

مقصود گفت: دولت سوریه از درگیری بین شبه نظامیان در مناطق شمال سوریه نیز که بار دیگر از سر گرفته شده استفاده خواهد کرد و ائتلاف شبه نظامیانی که از نزدیکی عربستان و ترکیه تشکیل شده و نام خود را جیش الفتح گذاشته دوامی نخواهد داشت چرا که این شبه نظامیان از رژیم‌هایی پیروی می‌کنند که منافع ضد و نقیضی با یکدیگر در سوریه دارند و از آنجایی که ائتلاف عربستان و ترکیه راهبرد خود را در نظر سعودی‌ها از دست داده است و علاوه بر اینکه حزب عدالت و توسعه وابسته به اردوغان اکثریت را در پارلمان از دست داده بنابراین قدرت سلطه بر این ائتلاف را ندارد.

وی افزود: این طبیعی است که شاهد از سرگیری درگیری‌ها بین گروه‌های جیش الفتح در شمال سوریه باشیم و آمریکا نیز مایل به از هم پاشیدن این ائتلاف به منظور سیطره یکی از گروه‌های شبه نظامی بر شمال سوریه است تا تعامل و کمک‌رسانی به شبه نظامیان در شمال سوریه آسان‌تر شود چرا که وقتی تعداد گروه‌های شبه نظامی زیاد باشد دولت آمریکا قادر نخواهد بود افکار عمومی در جهان را با نام مخالفان میانه رو در سوریه همراه کند.

وی افزود: جنگ بین داعش و جبهه النصره در شمال حلب نیز بهترین نشانه به اوج رسیدن درگیری بین شبه نظامیان است که به نفع نظام دمشق محسوب می‌شود.

پژوهشگر نظامی سوریه گفت: غربی‌ها و دشمنان سوریه کاملا به دستاوردهای نظام دمشق واقف هستند به رغم اینکه رسانه‌های عربی معاند خلاف این قضیه را نشان می‌دهند و گردانندگان تروریسم به خوبی می‌‌دانند که تروریسمی را که در سوریه پرورانده‌اند از سیطره بر نظام دمشق عاجزند

وی تصریح کرد: جبهه‌های داغ نبرد امروز شاهد پیشروی قابل توجه نیروهای ارتش سوریه است و نظام دمشق قراردادهای دفاع مشترک با متحدان خود را به اجرا گذاشته بنابراین نبرد کنونی در سوریه صرفا جنگ بین نظام دمشق با شبه نظامیان در داخل سوریه نیست، بلکه نبرد موجودیت بین همه محور مقاومت با شبه نظامیان مزدور رژیم‌های منطقه‌ای و جهانی و در راس آنها آمریکا و اسرائیل است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول