اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره فنی و حرفه‌ای بانه:

آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای در بانه براساس نیاز جامعه انجام می‌شود

رئیس اداره آموزش فنی و حرفه‌ای بانه گفت: فنی و حرفه‌ای بر اساس نیاز و تقاضای جامعه افراد را برای کسب مهارت آموزش می‌دهد و گواهینامه مهارت را برای استفاده از تسهیلات و ایجاد اشتغال به آنان اعطا می‌کند.

آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای در بانه براساس نیاز جامعه انجام می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بانه، سیدعلی علوی در جلسه شورای مهارت بانه که عصر امروز در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای زمینه اشتغال مولد و مفید را در جامعه گسترش می‌دهد.

وی اظهار داشت: گواهینامه مهارتی این نهاد در قالب کارتی هوشمند از مرکز برای کارآموزانی که موفق به گذراندن آزمون فنی و حرفه‌ای شده‌اند صادر می‌شود و تمام مهارت‌های کارآموز دارنده کارت در آن بایگانی شده است.

رئیس اداره آموزش فنی و حرفه‌ای بانه ضمن اشاره به فعالیت‌های این نهاد آموزشی در زمینه ارتقاء مهارت کارآموزان به‌منظور پیشرفت و یافتن شغل پایدار و مناسب، عنوان کرد: فنی و حرفه‌ای بر اساس نیاز و تقاضای جامعه افراد را برای کسب مهارت آموزش می‌دهد و گواهینامه مهارت را برای استفاده از تسهیلات و ایجاد اشتغال به آنان اعطا می‌کند.

علوی از ثبت مشخصات تمام افرادی که برای گذراندن دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای ثبت‌نام کرده‌ و موفق به اخذ گواهینامه شده‌اند در بانک اطلاعاتی این اداره خبر داد و بیان کرد: این اطلاعات برای شناساندن نیروی کار و منابع انسانی توانمند برای استفاده از این نیرو در امور فنی جامعه ثبت و استفاده می‌شود.

وی گفت: اخذ پروانه کسب برای مشاغل منوط به داشتن مهارت و گواهینامه فنی و حرفه‌ای توسط متقاضی پروانه است و کارفرمایان اجازه استفاده از نیروی کار بدون مهارت را ندارند چون در صورت وقوع حادثه برای کارگر بیمه کار به وی تعلق نمی‌گیرد.

رئیس اداره آموزش فنی و حرفه‌ای بانه خاطرنشان کرد: کمیته حفاظت و ایمنی بر کارگاه‌های فنی و پروژه‌های ساختمانی نظارت فعال است و اقدام به برگزاری دوره و نیز بازدید از مکان‌های اشتغال نموده است و از کارگران ساختمانی به صورت عملی یا کتبی و عملی آزمون مهارت گرفته می‌شود.

علوی کسب گواهینامه اعتبارسنجی را از بازرسان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و کسب رتبه اول استانی را در این زمینه توسط مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای بانه از افتخارات این اداره برشمرد و افزود: در پی کسب این عنوان اعتباراتی برای تجهیز این مرکز اختصاص داده شد.

رئیس اداره آموزش فنی و حرفه‌ای بانه بیان کرد: اداره آموزش فنی و حرفه‌ای در صورت اعلام نیاز و همکاری از سوی ادارات و نهادهای شهرستان اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی بدون هزینه و اعطای گواهینامه فنی به کارآموزان می‌کند.

علوی خواستار همکاری تمام ادارات شهرستان در زمینه ترویج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای شد و عنوان کرد: این اقدام سبب غنی‌کردن فرهنگ فنی کارآموزان و عامل ایجاد رفاه اجتماعی می‌شود.

وی در پایان اضافه کرد: همچنین ایجاد مرکز فنی و حرفه‌ای در دانشگاه‌های شهرستان در صورت لزوم و اعلام نیاز از سوی مسئولان آنها اقدامی عملی و قابل اجراست.

انتهای پیام/79019/ج30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول