اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست معاونت هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری البرز:

استان البرز پایلوت طرح حذف جوش شیرین در نان شد

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری البرز از انتخاب استان البرز به عنوان پایلوت کشوری در حذف جوش شیرین در نان خبر داد.

استان البرز پایلوت طرح حذف جوش شیرین در نان شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، عبادالله کامکار ظهر امروز در نشست کارگروه آرد و نان گفت: برای اجرای طرح حذف جوش شیرین و افزایش کیفیت نان‌، البرز به عنوان استان پایلوت این طرح انتخاب شده است.

وی ادامه داد: حذف جوش شیرین نیز در استان البرز برای نخستین بار در کشور صورت می‌گیرد که امیدواریم با موفقیت در اجرای آن بتوانیم به الگوی برتر کشوری تبدیل شویم.

این مسئول در ادامه به موفقیت استان البرز در طرح حذف جوش شیرین در پخت نان اشاره کرد و افزود: در این طرح شهرستان ساوجبلاغ این استان پایلوت کشوری در این بحث مهم شده بود.

کامکار تاکید کرد: با توجه به موفقیت این طرح، استفاده از این ماده در خمیر نان در تمامی نانوایی‌های بربری ممنوع شده و با متخلفان برخورد می‌شود.

*بیش از 25 هزار تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان البرز خریداری شد
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری البرز از خرید 25 هزار و 500تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان این استان خبر داد.
وی افزود: رشد قابل توجهی در بحث خرید گندم مازاد بر مصرف کشاورزان در سال‌جاری نسبت به سال گذشته بوده است.

کامکار با اعلام اینکه 19 کارخانه تولید آرد در البرز فعال است ادامه داد: کارخانه‌هایی که آردسازی مناسب ندارند در سامانه فروش کسر و در صورت عدم اصلاح حذف خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: تمامی کارخانه‌های آردسازی موظف به تولید آرد مرغوب و با کیفیت در حد استاندارد هستند و طرح‌های نظارتی در این زمینه اجرایی شده است.

این مسئول گفت: نانوایان برای آزادپز شدن می‌توانند به اتحادیه نانوایی مراجعه کنند تا پس از ارزیابی این بحث به آنان تعلق گیرد اگر چه بحث آزادپز شدن نانوایی‌ها مربوط به مناطق خاصی از استان البرز است .

کامکار اضافه کرد: میزان سهمیه آرد هر شهرستان از استان البرز نیز از سوی کارگروه‌های تخصصی این استان مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری البرز ادامه داد: سهمیه کرج، فردیس و اشتهارد پیش از تشکیل استان البرز در بخش شهرستان کرج جای می‌گرفت که با توسعه جغرافیایی آن باید هر کدام از این شهرستان‌ها دارای سهمیه ویژه شوند.
انتهای پیام/2302/ح30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول