اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اصفهان:

توسعه متوازن و پایدار بدون ایجاد امنیت و آرامش در کشور میسر نیست

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اصفهان گفت: توسعه متوازن و پایدار در حوزه تحولات اجتماعی، اقتصادی و سیاسی بدون ایجاد امنیت و آرامش در کشور میسر نیست و این تنها در سایه همدلی مردم و مسئولان و اقتدار نیروی انتظامی به وجود می‌آید.

توسعه متوازن و پایدار بدون ایجاد امنیت و آرامش در کشور میسر نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از لنجان، سید رضا عقدایی صبح امروز در آئین افتتاحیه کلانتری 19 مسکن فولاد‌شهر اظهار کرد: از وظایف مهم نیروی انتظامی حفظ نظم و امنیت بوده که نیروی انتظامی توانسته در استان اصفهان عملکرد چشمگیری را از خود به نمایش بگذارد و به موفقیت دست پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه در هر زمانی که از سوی دشمن تهدیدی علیه ایران اعلام شد مردم با قدرت وارد صحنه شدند و مشت محکمی به دهان آنها وارد کردند، افزود: از دیگر وظایف مهم نیروی انتظامی حفظ حقوق شهروندی بوده و پس از پیروزی انقلاب اسلامی تا امروز امام‌خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب در ملاقات‌هایی که با سران نظام و مسئولان کشور داشته و دارند سفارش به تکریم مردم کرده‌اند، چرا که استقلال نظام به دست مردم رقم خورده است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اصفهان تصریح کرد: نظام ارزشی امنیت‌ساز، نظام امنیتی که سبب کامیابی زندگی مردم شود، معنویت، تفاهم اجتماعی و عقلانیت و همچنین عمل به صبوری چهار مسئله مهم و راهبردی بوده که از سوی رهبر معظم انقلاب در پیش روی نیروی انتظامی قرار داده شده و نیروی انتظامی نیز با تکیه به آنها امروز با قدرت به‌ دنبال تامین امنیت در کشور است.

وی نیروی انتظامی را مظهر حاکمیت و امنیت در کشور دانست و اضافه کرد: لازمه ایجاد امنیت، داشتن یک پلیس مقتدر در کشور است که در چارچوب قانون حرکت کند و با حفظ نظم که از اصولی‌ترین کار نیروی انتظامی در کشور به‌حساب می‌آید، نشاط را در جامعه به منصه ظهور برساند.

عقدایی تاکید کرد: نشاط و امید در جامعه بر اساس اجرایی شدن عدالت، مروت و اقتدار لازم توسط نیروی انتظامی به دست می‌آید، چرا که ایجاد اعتماد در جامعه با رعایت حقوق شهروندی خواسته مردم است.

وی بیان کرد: نیروی انتظامی به دلیل ارتباط مستقیم و گسترده‌ای که با مردم دارد باید با تعامل به شکلی عمل کند که قانون و قانون‌مداری را سرلوحه فعالیت خود قرار داده باشند، چرا که سلامت پلیس سبب ایجاد رضایت و اعتماد در جامعه بوده و سبب آبرومندی نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اصفهان تخلف در نیروی انتظامی را بسیار اندک دانست و گفت: سلامت نیروی انتظامی در کشور و به ویژه در استان استان اصفهان به خوبی لمس شده و بر همین اساس نیروی انتظامی استان اصفهان در سال گذشته توانست در بین استان‌های کشور رتبه نخست سلامت اداری را به خود اختصاص دهد.

وی اظهار کرد: حفظ حرمت و جایگاه نیروی انتظامی و صیانت از نیرو‌های خدوم آن نیز باید با حساسیت ویژه مورد توجه قرار گیرد و در همین راستا رئیس جمهور و مسئولان استان اصفهان حامی و پشتیبان نیروی انتظامی هستند و سعی دارند به نیازهای آنها در حد معقول پاسخ داده شود.

عقدایی ادامه داد: نیروی انتظامی در استان اصفهان با کمبود امکانات و نیروی انسانی مواجه است اما به خوبی می‌بینیم که در بحث مبارزه با مواد مخدر این نیروهای جان بر کف شبانه روز مشغول فعالیت هستند که در اثر فعالیت آنها آرامش بر جامعه حاکمیت دارد و باید به تامین امکانات و نیروی انسانی در نیروی انتظامی نگاهی ویژه داشت.

وی تصریح کرد: توسعه متوازن و پایدار در حوزه تحولات اجتماعی، اقتصادی و سیاسی بدون ایجاد امنیت و آرامش میسر نخواهد بود و ایجاد امنیت در سایه همدلی و هم‌زبانی مردم و مسئولان و اقتدار نیروی انتظامی آن‌ هم بر اساس قانون و حفاظت از حریم مردم و آزادی‌های مشروع و تفاهم‌ساز به وجود می‌آید.

انتهای پیام/63050/ح40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول