اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می دهد

حجاب، حق‌الله است / در حجاب آرامش درونی نهفته است

برخی اندیشه‌گران و حکیمان بر این باورند که حجاب، حق‌الله است، بنابراین کسی حق ندارد بگوید من به نداشتن حجاب رضایت دارم.

حجاب، حق‌الله است / در حجاب آرامش درونی نهفته است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، عفاف سلاحی برای زن و حجاب سپری برای او است و این دو همراه با هم سلاحی برای معلولیت شیطان لعین بوده که همواره در تلاش است تا عفت و حجاب زنان مسلمان را خدشه‌دار کند.

حجاب و عفاف به عنوان دو ارزش در جامعه بشری به ویژه جوامع اسلامی مطرح است و همواره این دو واژه در کنار هم به کار برده می‌شود.

در حجاب آرامش درونی نهفته است که با بی‌حجابی و عریانی به دست نمی‌آید و عزتی است که مایه سعادت در دو گیتی خواهد شد.

شهیده طیبه واعظی، شهید شاخص امسال که براثر شکنجه‌های طاغوت به شهادت رسید، جان خود را در برابر حفاظت از حجاب و عفاف داد که گفته بود «مرا بکشید اما چادرم را بر ندارید» و این شهیده والامقام شهید شد تا زنان و دختران حجاب و عفاف را هیچ‌گاه به بزک‌های دشمنان نفروشند.

اکنون وظیفه دختران و زنان پیروی از راه این شهیده والامقام است، دختران با حفظ حجاب و عفاف راه او را ادامه خواهند داد و به دشمنان گوشزد خواهند کرد که حجاب، عزت و عفاف، غیرت آنهاست.

برخی اندیشه‌گران و حکیمان بر این باورند که حجاب، حق‌الله است، بنابراین کسی حق ندارد بگوید من به نداشتن حجاب رضایت دارم.

حضرت علی (ع) می‌فرماید که خداوند بر بندگان حقی قرار داده و آن این است که او را اطاعت کنند اگرچه حق خدا بزرگ است و قابل ادا نیست اما ادای وظایف و اطاعت از خداوند متعال به نوعی ادای حق محسوب می‌شود، حجاب که امر خداست و شارع مقدس به عنوان یکی از احکام ضروری دین آن را واجب کرده است، باید حفظ شود.

جامعه‌ای که در آن بانوان با حفظ حدود و حقوق دیگران ظاهر می‌شوند، به سوی سعادت و سلامت روانی پیش خواهد رفت.

باید توجه کرد که یکی از آثار اجتماعی حجاب، حفظ اجتماع و سلامت اجتماعی خانواده است.

*حجاب مدافع زنان در برابر توطئه دشمن است

مسئول بسیج جامعه زنان بیجار درباره ارزش حجاب و عفاف در بعدهای فردی، اجتماعی و خانوادگی، گفت: از مهم‌ترین فواید و آثار مهم حجاب ایجاد آرامش روانی میان افراد جامعه است.

وی با بیان اینکه در جهان غرب رواج بی‌بند و باری و بی‌حجابی و برهنگی و اطاعت از هوای نفس نیز بیشتر شده است، گفت: زنان در جوامع غرب وسیله و ابزاری برای افراد سودجو شده‌اند.

بتول سرکانی بی‌حجابی را مایه سوختن و از بین بردن ریشه پیوند خانواده‌ها عنوان کرد و گفت: در پی بی‌حجابی آسیب‌های اجتماعی نهفته است که آثار زیان باری برای طولانی مدت در جامعه خواهد داشت.

وی گفت: دشمنان با راه‌اندازی شبکه‌های متعدد فارسی‌زبان درصدد رواج بی‌بندوباری زنان و مردان است.

مسئول بسیج جامعه زنان بیجار افزود: دشمنان، زنان محجبه ایران اسلامی و مسلمان را بر نمی‌تابند و همواره از طرق مختلف برای نابودی و از بین بردن حجاب و عفاف زنان وارد شده‌اند.

سرکانی بیان کرد: دشمنی دشمنان با حجاب و عفاف زنان است، چراکه می‌دانند زن عفیفه مسلمان دل در گرو اسلام داشته و با تمسک به ارزش‌های اسلامی در پی زندگی پایبند به اصول اسلامی است.

*حجاب و عفاف رکن اساسی در تحکیم بنیان خانواده است

مشاور امور بانوان و خانواده فرمانداری بیجار نیز با بیان اینکه حجاب و عفاف رکن اساسی در تحکیم بنیان خانواده است بر حفظ این مهم توسط بانوان مسلمان به نحو مطلوب تأکید کرد.

سارا ذوالفقاری بر تقویت و توسعه مفاهیم حجاب در راستای ارتقای سلامت اجتماعی تأکید کرد و گفت: با رعایت حجاب و عفاف بسیاری از مشکلات فرهنگی و اجتماعی جامعه از میان برداشته خواهد شد.

وی با بیان اینکه سنگر حجاب و عفاف مستحکم‌ترین سنگر بانوان مسلمان در برابر توطئه‌های گمراه‌کننده غرب است، گفت: ترویج بی‌بند و باری و بدحجابی در جامعه توسط غرب و دشمنان قسم خورده ایران اسلامی، صرفا برای بی‌ارزش نشان دادن زنان به ویژه زنان مسلمان است.

ذوالفقاری بیان کرد: آرامش درونی، حفظ استحکام  و پیوند خانواده‌ها، بالا بردن ارزش انسانی و موارد دیگری از مصادیق عقلانی فلسفه ارزشمند حجاب است.

انتهای پیام/79015/ی40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول