اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

حال و هوای مردم و کشور افغانستان در تعطیلات عید فطر

عید سعید فطر که جایگاه ویژه‌ای بین مسلمانان دارد، در افغانستان نیز با آئین‌ها و آداب خاصی همراه است.

حال و هوای مردم و کشور افغانستان در تعطیلات عید فطر

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، عید سعید فطر از جمله اعیاد بزرگ اسلامی است که در میان همه مسلمانان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار می‌باشد به گونه‌ای که همه مسلمانان جهان این عید خجسته و مبارک را تجلیل نموده و گرامی می‌دارند.

مردم مسلمان افغانستان نیز با آداب و رسوم خاصی به استقبال این عید سعید می‌روند.

افغانستانی‌ها قبل از فرا رسیدن این روز بزرگ، با خانه تکانی منازل، خریدن لباس‌های نو، تهیه‌ غذاهای مخصوص و انواع شیرینی‌جات و... خود را برای استقبال از این روز آماده می‌کنند.

کسب و کار شیرینی‌پزها، آجیل‌ و میوه‌ فروشی‌ها در آستانه عید سعید فطر از رونق خاصی برخوردار شده و بازارهای کابل مملوتر از گذشته شاهد تکاپو و جنب و جوش مردم برای خرید عید است.

مردم افغانستان در روز عید و قبل از بر پایی نماز عید، به زیارت اهل قبور رفته و برای آنها از خداوند بزرگ طلب مغفرت و آمرزش می‌کنند.

افغانستانی‌ها با طلوع آفتاب، نماز وحدت‌بخش عید فطر را با شکوه خاصی به جا می‌آورند و بعد از آن رسم بر این است که هر یک از خانواده‌های فامیل ضمن تهیه نمودن غذا، در منزل بزرگ خانواده جمع می‌شوند و غذای چاشت (نهار) را در کنار بزرگ خانواده و سایر اعضای فامیل، صرف می‌کنند.

 مردم افغانستان عید فطر را به مدت سه روز جشن می‌گیرند و در این ایام با انجام دادن سنت حسنه‌ی صله ارحام به دید و بازدید اقوام و دوستان می‌روند.

عید سعید فطر در افغانستان تعطیل عمومی است و به طور کلی تمام ادارات به مدت سه روز تعطیل می‌باشد.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول