اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر طیور وزارت جهاد کشاورزی خبر داد

تولید سالانه 950 هزار تن تخم‌مرغ در کشور

مدیرکل دفتر طیور و پرورش زنبورعسل وزارت جهادکشاورزی با بیان اینکه سالانه 950 هزار تن تخم‌مرغ در کشور تولید می‌شود، گفت: تلاش می‌کنیم این میزان تولید به یک میلیون تن برسد.

تولید سالانه 950 هزار تن تخم‌مرغ در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حبیب امینی ظهر امروز در همایش سرمایه‌گذاری و توسعه صادرات محصولات خوشه طیور خراسان جنوبی که با محوریت توسعه بازارهای فروش محصولات خوشه به کشورهای همسایه برگزار شد، اظهار داشت: سالانه در سطح کشور دو میلیون تن گوشت مرغ تولید می‌شود که یک میلیون تن آن برای صادرات ساماندهی می‌شود.

وی با بیان اینکه سالانه 950 هزار تن تخم‌مرغ در کشور تولید می‌شود، گفت: تلاش می‌کنیم این میزان تولید به یک میلیون تن برسد.

مدیرکل دفتر طیور و پرورش زنبور عسل وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه ایران 1.7 درصد جمعیت طیور را در دنیا دارد، افزود: از این تعداد جمعیت طیور 1.8 درصد گوشت تولید می‌شود.

امینی با اشاره به اینکه 1.38 درصد تخم‌مرغ‌های دنیا در ایران تولید می‌شود، تصریح کرد: ایران در رتبه 10 تولید تخم‌مرغ قرار دارد البته با توجه به زیرساخت‌هایی که داریم می‌توانیم به رتبه هشت نیز برسیم.

وی تولید گوشت مرغ را در 10 کشور دانست و افزود: عربستان و عراق عمده‌ترین کشورها در تولید گوشت مرغ هستند.

مدیرکل دفتر طیور و پرورش زنبور عسل وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه در سال 91، 5.87 درصد گوشت مرغ به افغانستان صادر شده است، گفت: این میزان گوشت در پایان خرداد 94 به 12.65 درصد افزایش یافته است.

امینی گفت: امیدواریم بتوانیم در صادرات و تولید عسل، کندو و ملکه زنبورعسل با کشورهای اروپایی رقابت کنیم.

وی اضافه کرد: زنبور عسل، تخم‌مرغ نطفه‌دار و جوجه یک‌روزه از جمله اقلامی است که به کشور افغانستان صادر خواهد شد.

مدیرکل دفتر طیور و پرورش زنبور عسل وزارت جهادکشاورزی گفت: کارگروهی امسال متشکل از استانداری، جهاد کشاورزی، بازرگانی، صنعت و معدن و تجارت و تشکل‌های تولیدی برای هماهنگی بیشتر صادرات تشکیل می‎شود.

امینی با اشاره به اینکه اگر کشورهایی مانند افغانستان از امکانات صنعت طیور و زنبور عسل ایران بازدید کنند، خاطرنشان کرد: فراهم کردن تمهیداتی برای خرید گوشت مرغ و تخم‌مرغ توسط تجار افغان از بورس کالای کشاورزی انجام خواهد شد.

انتهای پیام/22485/ت30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول