اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شناسایی حفره جدید امنیتی در بستر اینترنت توسط جوان بوکانی

حفره جدید امنیتی در بستر اینترنت توسط جوان بوکانی شناسایی شد.

شناسایی حفره جدید امنیتی در بستر اینترنت توسط جوان بوکانی

احمد کرمی بوکانی، کاشف حفره جدید امنیتی در بستر اینترنت امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوکان از شناسایی حفره جدید امنیتی در بستر اینترنت خبر داد و اظهار داشت: در این راستا می‌توان بخش عظیمی از فیلترشکن‌ها را شناسایی و متوقف کرد.

وی تصریح کرد: در چند سال گذشته سیستم‌های امنیتی و مخابراتی هزینه‌های هنگفتی را بابت حفره‌های امنیتی پرداخت کرده‌اند که عدم شناخت برخی حفره‌ها، می‌تواند با استفاده از آن سیستم فیلترینگ مخابرات را دچار مشکل کند.

این مخترع گفت: با استفاده از یک خط کد، مرکز پردازش محتوا در مخابرات کشورمان قادر به شناسایی افرادی خواهد بود که استفاده نادرست و مغایر با قانون در فضای مجازی انجام می‌دهند.

کرمی بوکانی در خصوص چگونگی دسترسی به این فیلترشکن‌ها، افزود: استفاده از کلید واژه‌هایی  که هر یک از این واژه‌ها معانی خاصی را در بر می‌گیرد در واقع فیلترشکن با استفاده از این کلید واژه‌ها نوع دسترسی به سایت هدف را بر اساس نیاز کاربر مشخص می‌کند و بخش فیلترینگ مخابرات تاکنون آگاهی از این کلید واژه‌ها ندارد.

وی با اشاره به نحوه شناسایی این موضوع، تصریح کرد: در این راستا براساس تحلیل و نحوه به‌کارگیری از این فیلترشکن‌ها، نقطه ضعف آنها را با استفاده از این کلید واژه‌ها پیدا کرده‌ام.

این مخترع با اشاره به اختراعات قبلی خود، اعلام کرد: در سال 1387، پنج باگ (خطا یا اشتباه در اجرای نرم‌افزاری) مختلف از یکی از شرکت‌های مخابراتی کشف کردم ولی آنچه در تمام این موارد مد نظر است لزوم مراقبت از امنیت کشور و مراقبت از دشمنان از طریق پرکردن همین خلاء‌ها است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه احمد کرمی بوکان، دارای مدرک کارشناسی مهندسی نرم‌افزار بوده و هم اکنون بر روی پروژه‌های مختلف علمی و تحقیقاتی مانند شبیه‌سازی طبیعت(قوانین فیزیک و ریاضی)، پروژه‌های ویژوالیزیشن و واقعیت مجازی کار می‌کند.

انتهای پیام/61006/م30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول