اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شرکت برق خراسان جنوبی:

مصرف برق در ادارات خراسان جنوبی 10 درصد افزایش یافت

معاون خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی از افزایش 10 درصدی مصرف برق در ادارات این استان در سه ماه نخست امسال خبر داد.

مصرف برق در ادارات خراسان جنوبی 10 درصد افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی؛ محسن بخشایی با اشاره به دلایل افزایش مصرف برق در 3 ماهه نخست امسال اظهار داشت: افزایش دمای هوا و گرمای بیش از حد و به تبع آن استفاده بیش از حد از وسایل سرمایشی به ویژه کولرهای گازی به نسبت سال گذشته از مهمترین دلایل افزایش مصرف برق است.

وی از افزایش 3.8 درصدی تعداد مشترکان نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: تعداد مشترکان در سال گذشته تا پایان خرداد ماه 322 هزار و 562 مشترک بوده که این میزان تا پایان خرداد ماه امسال به 334 هزار و 956 مشترک رسیده است.

معاون خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی با اشاره به وضعیت افزایش مصرف در تعرفه‌های مختلف در سه ماهه نخست امسال نسبت به سال گذشته، افزود: در بخش خانگی 11.7 درصد، در صنعت 3.6 درصد، در ادارات 10 درصد، در بخش تجاری 25 درصد افزایش و در کشاورزی و روشنایی معابر به ترتیب 5.3 و 15 درصد کاهش مصرف را شاهد بودیم.

بخشایی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود با توجه به وضعیت آب و هوایی تا پایان تابستان مصرف برق افزایش داشته باشد، تصریح کرد: مصرف برق شهرستان‌ها به نسبت تعداد و نوع مشترکین، تعداد مشترکین سنگین و وضعیت جغرافیایی و همچنین نوع آب و هوای منطقه بستگی دارد.

وی ادامه داد: نسبت به سال قبل شهرستان‌ طبس 9 درصد، بشرویه 6 درصد، بیرجند و خوسف در مجموع 5 درصد و درمیان، نهبندان و سربیشه نیز کمتر از 5 درصد افزایش مصرف داشته‌اند در حالی که شهرستان‌های فردوس، سرایان و زیرکوه نیز کاهش مصرف داشته‌اند.

معاون خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی به برنامه‌های مدیریت مصرف در سه بخش اصلی اشاره کرد و افزود: استفاده از لوازم برقی با راندمان و رده انرژی بالا، عدم استفاده از لوازم برقی پرمصرف در ساعت‌های پیک یا اوج بار و کاهش مدت زمان استفاده از لوازم برقی پر مصرف از جمله این موارد است.

بخشایی با بیان اینکه باید زمان استفاده از لوازم برقی از قبیل جاروبرقی، ماشین لباسشویی و اتو را به ساعت‌های غیر پیک انتقال دهیم، گفت: توجه به برچسب انرژی در هنگام خرید کالا به ویژه کولر، یخچال و فریزر و ماشین لباسشویی و ظرفشویی باید همیشه مورد توجه مشترکین باشد.

 وی خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت آب و هوایی و گرمای هوا ساعت‌های پیک علاوه بر شب به روز نیز منتقل شده و درخواست داریم از مشترکان به ویژه مشترکان اداری و صنعتی که مصرف برق خود را در ساعات 12 تا 15 و شب از ساعت‌های 20 تا 22 مدیریت کنند تا همه هم میهنان بتوانند از این نعمت خدادادی استفاده کنند.

انتهای پیام/69008/خ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول