اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قائم‌شهر:

داغ وابستگی استکبار را در دل دشمنان می‌گذاریم

امام جمعه قائم‌شهر گفت: داغ وابستگی استکبار را در دل دشمنان می‌گذاریم، سخن ما این هست که اجازه دهند آواره‌های فلسطینی به خانه‌های خود برگردند و همه مردم چه یهودی چه مسلمان، به‌صورت انتخابات آزاد برای تشکیل حکومت رأی دهند.

داغ وابستگی استکبار را در دل دشمنان می‌گذاریم

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان قائم‌شهر، آیت‌الله علی معلمی در خطبه‌های نماز نخستین جمعه مردادماه امسال، اظهار کرد: مومن باید محبت داشته باشد، محبتی که به آسانی زایل نشود و این محبت‌ها هستند که محکم و ریشه دارند.

وی با اشاره به اینکه مومنان نشانه‎هایی دارند، افزود: از نشانه‌های مومنان صداقت، امانت‌داری، صله‌ارحام، مهربانی با ضعیفان است که اگر این نشانه‌ها در او متجلی شود، هم زندگی و حیات پاکیزه و هم سرانجام پاکیزه‌ای دارند و دیگران از ناحیه او در آسایش هستند.

امام جمعه قائم‌شهر همچنین با اشاره به اینکه امروز نخستین جمعه مردادماه است، ادامه داد: نخستین نماز جمعه در تهران در سال 1358 به امر امام راحل و به امامت آیت‌الله طالقانی در چنین روزی اقامه شد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این حدیث که خداوند از این جمعه تا جمعه دیگر 35 نماز را بر ما واجب کرد، اضافه کرد: از بین این نمازها تنها جماعت خواندن نماز جمعه را واجب کرده و به آن امر فرموده است.

معلمی همچنین با بیان اینکه 9 گروه از فریضه نماز جمعه معذور هستند، یادآور شد: خردسالان، افراد ناتوان و پیر، دیوانه، مسافران، غلام و عبد، زن، مریض، نابینا و کسی که مکان زندگی‌اش با مکان نماز جمعه بیش از دو فرسخ باشد، از حضور در فریضه جمعه معذور هستند.

وی همچنین با اشاره به اینکه هشت شوال سال‌روز تخریب حرم چهار امام معصوم است، اظهار کرد: مجامع حقوق بشر در مقابل این جنایات بی‌شرمانه سکوت کردند و تنها در حمایت آل‌سعود و صهیونیسم فریاد سر می‌دهند.

امام جمعه قائم‌شهر با اشاره به واقعه عملیات مرصاد در پنجم مردادماه، افزود: منافقان می‌خواستند تا تهران پیش‌روی کنند اما به‌دست اسلام گرفتار شده و توطئه آنها خنثی شد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری به روز کارآفرینی و آموزش‌های حرفه‌ای در ششم مردادماه اشاره کرد و یادآور شد: خانواده‎ها و جوانان باید به کار و آموزش‌های حرفه‌ای اهمیت بدهند و پس از تحصیل به‌دنبال آموزش، حرفه و هنری باشند تا اقتصاد نیز رونق گیرد.

معلمی همچنین به توافق هسته‌ای و برجام ـ برنامه جامع اقدام مشترک ـ اشاره کرد و ادامه داد: توافق که صورت گرفت بلافاصله آمریکایی‌ها پیش خود آن را تفسیر کردند.

امام جمعه قائم‌شهر با بیان اینکه سفر اخیر قائم‌مقام صدراعظم آلمان به ایران نخستین ملاقات پس از توافق هسته‌ای بود، بیان کرد: صدراعظم آلمان در این سفر خود را به‌عنوان میانجی برای بهبود رابطه ایران و اسرائیل معرفی کرد و چاره ایستادگی ملت ایران بر پاهای خود را بهبود روابط با اسرائیل و در نتیجه آن بهبود رابطه با آلمان و اروپا دانست اما ما هرگز اسرائیل و آل‌سعود کودک‌کش را تایید نکرده و دست دوستی به آنها نمی‌دهیم و به پیام عاشورا، شریعت و مکتب اهل‌بیت (ص) پایبند می‌مانیم.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در پایان با بیان اینکه آلمان زیر سئوال بردن حق موجودیت اسرائیل را نمی‌پذیرد، گفت: ما داغ وابستگی استکبار را در دل دشمنان می‌گذاریم، سخن ما این هست که اجازه دهند آواره‌های فلسطینی به خانه‌های خود برگردند و همه مردم چه یهودی چه مسلمان، به‌صورت انتخابات آزاد برای تشکیل حکومت رأی دهند.

انتهای پیام/3141/ش40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول