اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال جهان

احضار صاحب منصبان سابق فیفا به محاکم آمریکا/ مردی که ۳۰ سال رئیس بود!

دستگاه قضایی ایالات متحده مدیر سابق دیگری از فدراسیون جهانی فوتبال را به منظور استیضاح، احضار کرد.

احضار صاحب منصبان سابق فیفا به محاکم آمریکا/ مردی که ۳۰ سال رئیس بود!

به گزارش خبرگزاری فارس، دادگاه آمریکایی پیگیری کننده پرونده فساد در فیفا،  درخواست استرداد نیکلاس لِئوز، رئیس پیشین کونمبول (کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی)، را تسلیم همتای پاراگوئه‌ای خود کرده است.

لئوز 86 ساله پیش از این به اتهام همدستی در اخاذی، تبانی، پولشویی و  شرکت در فساد گسترده و سازمان‌دهی شده دستگیر شد و از ابتدای ماه پیشین میلادی در سال جاری در بازداشت خانگی قرار دارد.

یکی از اتهاماتی که متوجه لئوز و طیف وسیعی از مقام‌های بین‌المللی فوتبال است شامل دریافت بیش از 150 میلیون دلار رشوه می‌شود.

نیکولاس لئوز آلمیرون که هم‌اکنون 87 سال دارد، تا سال 2013 به مدت 27 سال مدیریت ارشد فوتبال آمریکای جنوبی را به عهده داشت. او پاراگوئه‌ای است و شش بار پیاپی به این سمت انتخاب شد.

لئوز که از سال 2008 امتیاز شهروندی کلمبیا را دارد،‌ در سال 2013 به علت مسائل قلبی از سمت‌هایش (از جمله عضویت در کمیته اجرایی فیفا و معاونت این سازمان) کناره‌گیری کرد.

این مرد پاراگوئه‌- کلمبیایی، سال پیش کتابی نوشت به نام "دنیایی که ما شش نفر مدیریت می‌کردیم" منتشر کرد که در آن به دنیای فوتبال و حاکمان محدودش اشاره می‌کند.

انتهای پیام/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول